bmw1969 Skrevet September 8, 2017 Share Skrevet September 8, 2017 Hei har satt inn en 330i motor i min e46 320i. Men motoren og ecu er fra en automat og min kasse er manuell. Hvordan kan jeg programmere ecu om til manuell kasse. Bilen starter å går, men har litt høyere turtall en normalt pluss at den øker turtall litt ved giring. Cruisekontroll kom også bort. Takknemmelig for hjelp:):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 8, 2017 Share Skrevet September 8, 2017 Det skal gå an å kode automat om til manuell med f.eks. bmw scanner 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw1969 Skrevet September 8, 2017 Forfatter Share Skrevet September 8, 2017 Er det noe jeg må til Bmw for å få gjort????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 8, 2017 Share Skrevet September 8, 2017 (endret) Gå inn her og finn noen i nærheten (liste på side 1 over brukere og programmene de har): Eller kjøp det selv, på ebay. Kan være litt å sette seg inn i, med mindre du har PC med Windows XP og så kaaan det være du må åpne kontakten og lodde et par pins. Programmet i seg selv er vel av de enkleste du kommer borti. Endret September 8, 2017 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet September 9, 2017 Share Skrevet September 9, 2017 (endret) Hvor i landet bor du? Jeg kan gjøre det for deg om du holder til i nærheten av Oslo, Lillestrøm... Jeg har bygd om min E39 fra automat til manuell. Så jeg gjorde de samme endringene der. Programmerer om IKE og EWS til manuell. Samt sletter adaption data. Det at den virker som den gir gass ved giring skyldes nok litt at den var koblet til automat kasse og har "adaption data" deretter. Min ble mye bedre etter jeg slettet adaption data til motoren og den lærte seg opp igjen som "manuell" motor. Endret September 9, 2017 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw1969 Skrevet September 14, 2017 Forfatter Share Skrevet September 14, 2017 Takk for svar. Jeg har fått tak i annen ecu ews og nøkkel fra manuell på ebay:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå