DJ-Ole Skrevet September 9, 2017 Share Skrevet September 9, 2017 (endret) Hei! jeg har en BMW E39 520iA 1998 jeg sliter med at når jeg holder gjevn gass,så ser du at turtallet synker med 200-300 omd å går opp igjen med engang,og fortsetter sånn. Å Har jeg f.eks 4000omd,så er det akkurat som om den holder igjen før den plutselig øker turtallet ved videre gasspådrag... Noen som vet hva det kan være? (Vandrer altså på turtallet) ingen feil funnet med diagnose. Takk for alle svar👍 Endret September 10, 2017 av DJ-Ole Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-Ole Skrevet September 10, 2017 Forfatter Share Skrevet September 10, 2017 Si ifra om dere ikke skjønte spørsmålet😬 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 10, 2017 Share Skrevet September 10, 2017 Skjer dette ved kjøring eller kun i fri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-Ole Skrevet September 10, 2017 Forfatter Share Skrevet September 10, 2017 Det skjer under kjøring,men jeg syntes den ligger veldig lavt på turtall til vanlig. 600 omd tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 10, 2017 Share Skrevet September 10, 2017 Siden det skjer under kjøring så er det veldig sannsynlig med converterfeil. 600 omdr er ok på en slik motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-Ole Skrevet September 10, 2017 Forfatter Share Skrevet September 10, 2017 Takk:) men trur du det vil hjelpe å ta et olje skift på kassa? Den girer bra ellers! Bilen har gått 310,000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 10, 2017 Share Skrevet September 10, 2017 Utifra hva jeg har lest så hjelper ikke oljeskift. Men jeg har ikke testet dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet September 11, 2017 Share Skrevet September 11, 2017 Min E39 520iAT oppførte seg slik. Men jeg kjørte 50 000 km med det uten å gjøre noe med det og det gikk fint. Har lest at det skyldes konverteren. Nå har jeg bygget om til manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-Ole Skrevet September 11, 2017 Forfatter Share Skrevet September 11, 2017 Hei! Oki:) min kan også nøkke litt ved lav men jevn turtall! Mer det mye jobb å bytte til manuell? Kasse,pedalsett også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet September 11, 2017 Share Skrevet September 11, 2017 Det er vel sannsynligvis minst jobb å reparere det som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-Ole Skrevet September 11, 2017 Forfatter Share Skrevet September 11, 2017 Når jeg har fått ut kassa,er det da mye jobb for å bytte converter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå