Saski Skrevet September 24, 2017 Share Skrevet September 24, 2017 (endret) Hei. Driver å søker litt rundt om, men finner ikke svar. Jeg får en brrrrre lyd når jeg svinger til høyre i litt hastighet og spesielt med litt fart( kjenner det rister). Har byttet hjullager med lyden er der fortsatt( hjullager pleier å lage mer brommelyd). Ingen lyd ved venstresving eller når man kjører rett frem. Mistenker drivknute, men lyden kommer ikke før det blir litt hastighet og litt press på venstrehjulet. Noen som har vært borti det før? (er vandt til knakke lyder når drivknuten går). Drivknutemansjetten er fine og har ikke funnet noen hull eller lekkasje. Endret Oktober 2, 2017 av Saski Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet September 24, 2017 Share Skrevet September 24, 2017 Hvilket/ hvilken hjullager byttet du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 24, 2017 Share Skrevet September 24, 2017 @BimmerFan! Høres kjent ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet September 24, 2017 Forfatter Share Skrevet September 24, 2017 Byttet venstre hjullager. Samme sted som lyden oppstår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet September 24, 2017 Share Skrevet September 24, 2017 6 minutter siden, ///M-ini95 skrev: @BimmerFan! Høres kjent ut? Hørtes veldig kjent ut bortsett i fra at hos oss så skjer det ved venstresving og akselerasjon. For vår del har det vært motorfestene som har vært synderen. Hos oss lyder symptomene som følger; venstresving og akselerasjon samtidig fører til during/vibrering og sånn brrr lyd som du nevner. Det skal sies at vi kjører F10 med N47 motoren. I Tyskland så har det vært en aksjon på disse motorfestene for BMW F10/F11. ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 24, 2017 Share Skrevet September 24, 2017 Må også nevnes at dette har skjedd som oftest ved kald motor eller når det er kaldt ute. Du kan prøve å se hvor mye motoren "danser" frem og tilbake ved å holde bremsen inne i drive og gasse litt. Litt usikker på om @BimmerFan! ennå har video av sin bil, men der var det veldig tydelig. Bytta motorfestene, og har ikke opplevd dette siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet September 24, 2017 Forfatter Share Skrevet September 24, 2017 Det skjer uansett om motoren går eller ikke. Dvs triller jeg i fri så lager den brrr lyd. Har Manuel giring. Ingen forskjell mellom akselasjon eller trilling. Har en knapp på indre cv joint venstre side som er gåen og lager lyd når den får litt press. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 24, 2017 Share Skrevet September 24, 2017 Hvis det er tilfelle så er det nok ikke motorfester hørtes bare kjent ut utifra den første beskrivelsen. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet September 24, 2017 Forfatter Share Skrevet September 24, 2017 Har bestilt komplett venstre drivknute/aksel så får se om det er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet September 29, 2017 Forfatter Share Skrevet September 29, 2017 Nå begynner lyden å komme selv om jeg kjører sakte. er nesten 100% sikker på dårlig cv joint indre eller ytter mulig begge for alt jeg vet. Får se når den nye har kommet så blir det litt disikering av den gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 29, 2017 Share Skrevet September 29, 2017 Vet det har blitt byttet en del drivaksler framme på F10/11 og F01 pga ulyd f.eks når man gir gass mens man svinger. Mulig det er det samme her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet September 29, 2017 Forfatter Share Skrevet September 29, 2017 1 time siden, daniel740i skrev: Vet det har blitt byttet en del drivaksler framme på F10/11 og F01 pga ulyd f.eks når man gir gass mens man svinger. Mulig det er det samme her? Vi får se. 4x4wd biler får litt mer juling på cv jointene en 2wd. Har ikke funnet andre med samme problemer på x3? Ingen instruksjon video på YouTube, kun X5. Bilen nærmer seg 200 000 så er vell på tide at dem "ryker" er iallefall slik på utallige andre merker jeg har skrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet Oktober 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2017 Da har jeg funnet feilen. Utslitt indre cv joint. Kulene var helt gåene, og lagerbanen var slitene se bildene. ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saski Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2017 On 24.9.2017 at 15.13, BimmerFan! skrev: Hørtes veldig kjent ut bortsett i fra at hos oss så skjer det ved venstresving og akselerasjon. For vår del har det vært motorfestene som har vært synderen. Hos oss lyder symptomene som følger; venstresving og akselerasjon samtidig fører til during/vibrering og sånn brrr lyd som du nevner. Det skal sies at vi kjører F10 med N47 motoren. I Tyskland så har det vært en aksjon på disse motorfestene for BMW F10/F11. Ut nå sjekka motorfeste og den er gåen. Så flere ting her som lagde lyd. Takk for tips. Jeg tok takki motorem og nøkka kraftig. Da fikk jeg fremprovosere lyden. Klunk klunk lyd. På bilde ser man hvor de to metall delene treffer hverandre. Ser nesten bøyd ut ! Så hell i uhell at motoren gikk føyken. Lettere å bytte motorfeste med motoren ute 😑.. ///M-ini95 og BimmerFan! reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Oktober 21, 2017 Share Skrevet Oktober 21, 2017 Ehhh, er motoren ødelagt også? Føyken er vel alvorlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå