Gå til innhold

Demontere drivaksel bak E46

Theebone
 Share

Anbefalte innlegg

Er i gang med demontering av drivaksel, for å gjennomføre et hjullagerbytte. 

Har nå kommet så langt at jeg prøver å få ut drivakselen. Skruene (6stk) som fester drivakslingen til diff. er demontert slik som bildet viser. 1.thumb.jpg.6df56de399d181ee98d574a4855597b5.jpg

Problemet nå er at drivakselen ikke kommer ut, hverken på den ene eller andre siden. Det er liksom ikke nok "plass" til å få den ut. Se bilde under 

Drivakselen bunner, og jeg har brukt relativt mye kraft med hammer og en forlenger, for å slå den igjennom. Det har jeg naturligvis ikke klart....

Forslag til løsning mottas med stor takk :D

3.thumb.jpg.94a4980329f33985b5e15c317cfa68ba.jpg2.thumb.jpg.01a6657709ac26846a3909ff8c0a7422.jpg

Endret av Theebone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lettere og bare løsne demper og de tre boltene som holder bærebrua bak. Da kan du ta med deg heile saken og sette det i ei presse eventuelt levere de på verksted og få det gamle presset ut og ett nytt i for en grei penge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 years later...
On 10/9/2017 at 9:47 PM, novlin said:

Mye lettere og bare løsne demper og de tre boltene som holder bærebrua bak. Da kan du ta med deg heile saken og sette det i ei presse eventuelt levere de på verksted og få det gamle presset ut og ett nytt i for en grei penge

Hei! 
er litt amatør, men hva er saken man kan levere på verksted! Er det hjullager du da tenker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...