mcbanan Skrevet Oktober 9, 2017 Share Skrevet Oktober 9, 2017 Eg bytta veivhusventilasjon på min ifjor, og undersøkte eindel rundt den i den forbindelse. I USA er det mange som fjernar ventilen, og bruker "catch-can" istedet. men virkar som eindel slit med økt trykk i veivhuset i den forbindelse. Eg ville ha satt på att original veivhusventilasjon. Virkar som mange har prøvd å modifisere seg til ein betre løysing, men eg har ikkje sett at nokon har fått det til. orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 9, 2017 Share Skrevet Oktober 9, 2017 Du må ha noe undertrykk i topplokket for å dra ut oljedampen fra veivhuset med riktig flow. Dette om veivhusvent skal fungere som den er ment å gjøre. Jeg vil tippe en del olje akkumulerer seg på toppen av ventilene og da lekker ventiltetningene og du får oljen rett ned i sylinderen da ventilene er laveste punkt i toppen og oljen da lagrer seg der. Derfor sliter du også med kaldstart. Etter noen minutter er den oljen forbrent og bilen går som den skal. Hadde det vært stempelringene ville du hatt variasjoner i kompresjon. Ville samtidig byttet topplokkpakningen da disse blir veldig sprø og da kan olje også lekke ned i tennpluggkanalen og forurense tennpluggene. Hvis du vil være helt sikker tar du en sylinderlekkasjetest for å bekrefte hvor i motoren problemet ligger. orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå