Gå til innhold

Comfort access problem e61

Vefoss
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2009 mod e61 med Comfort access. Den åpner når jeg tar i dørhåndtaket som vanlig, men har i det siste vært vanskelig å låse ved å ta på nøkkelhullet. Har prøvd å bytte batteri i nøkkelen. 

Noen som har vært borti dette før og eventuelt har en fix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; har du panorama soltak? Det er det første du må sjekke. Om du har det så må du sjekke dreneringskanalene (søk opp min tråd om panoramatak). Modulen for dette er i baggasjerommet pluss en del sensorer rundt omkring med antenner og kapasitorsensorer i dørhåndtak, selve mottaker for nøkkel er i speilene. Om du har tette dreneringskanaler kan vannet renne over kanalen og da ned i baggasjerom. Da får du fukt på moduler og et h med elektronikken. Sjekk dette først så tar du en diagnose for å finne evt. hvilken del som er defekt. Antagelig er det sensoren øverst på håndtaket. På min E91 slet jeg veldig med å låse bilen via rillene på toppen og den levde til tider litt sitt eget liv. For det meste fungerte den greit så jeg tror det må ha vært støy eller noe som hindret sensoren å registrere hånden.

info: http://www.meeknet.co.uk/E64/Comfort Access.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreneringene til panorama er fikset så ikke noe problem der, prøvde med reservenøkkelen nå og da var det ikke noe problem. Tenker kanskje at jeg rett og slett må gi bilen et sekund og to før jeg prøver å låse den etter at døren er lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...