sondre Skrevet Oktober 9, 2017 Share Skrevet Oktober 9, 2017 Har helt nytt batteri, lader jevnlig med ekstern lader. Har bilen stått over natten så starter den ikke 9 av 10 ganger. Har eskalert nå i høst.(overraskende nok så startet den på søndag etter preheating med en gang) Står at preheating i displayet enkelte ganger uten at det hjelper. Med nødstarter (stor kraftig type) så starter den stor sett på første eller andre forsøk. Har jeg kjørt Webasto i forkant så starter den uten å mukke. Finner dessverre ikke diagnosekabelen min, så får ikke tatt diagnose (Rheingold) selv nå. Men kan det være glødepluggene eller gløderele som sliter her - og vil det i så fall komme frem på en diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 9, 2017 Share Skrevet Oktober 9, 2017 Høres jo veldig ut som glødeplugger eller gløderele. Og ja, alle slik feil vil stå spesifikt hva som er feil. Det står hvillen sylinder som har problemer eller relé. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 9, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2017 (endret) Flott, da får jeg bare vente til jeg får ny diagnosekabel i posten. Om det ikke er noen i Asker/Bærum som har en kabel jeg kan låne for en feilsøking som leser dette Om det skulle vise seg å være gløding. Bytte glødeplugger, er det en grei jobb å gjøre selv, og bør jeg ta alle når man først er i gang? Hva med gløderele, vanskelig (eller hvor er det)? Endret Oktober 9, 2017 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 9, 2017 Share Skrevet Oktober 9, 2017 Om du ikke vet når glødeplugger ble skiftet sist, så tar du alle. Ellers er det kun den det gjelder. Husk pakninger til innsuget, de skal byttes står det i manualen. Jeg skiftet mine glødeplugger for et par år siden og nå er en defekt. Så det er jo litt kjipt. Ca 1 time arbeid tenker jeg. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 9, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2017 Ble byttet glødeplugger (alle 6) og gløderele i 2013. Så gløderele er 4 år gammelt. Dessverre så raste motoren våren 2014 pga swirlflaps som løsnet. så dagens motor som kom fra Danmark og hadde gått 171 000 km (bilen hadde da 241 100 km på telleren) i april 2014 vet jeg ikke om har fått byttet glødeplugger, i hvertfall ikke i mitt eie. Gløderele, ligger det under mikrofilteret på passasjersiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 9, 2017 Share Skrevet Oktober 9, 2017 Mener at gløderele henger under innsuget. Kortest mulig tykke kabler fra relé er logisk. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 (endret) Ok, hvis relet er festet på motoren så er sannsynligvis det ikke byttet på denne motoren. Da er det vel bare å bytte alt med en gang når man først er i gang. Er det noen spesielt verktøy som trengs for å demontere glødepluggene? Dimensjoner på verktøy? Har aldri demontert innsuget, noe spesielt jeg må tenkte på? Dette bør vel dekke det jeg trenger, tok med pakning til EGR ventil også for den må vel også demonteres: EDIT: Feil glødeplugger i listen under, riktig delenummer skal være: 12232248059A er da original kvalitet fra leverandør til BMW, men ikke originaldel. Endret Oktober 11, 2017 av sondre Feil delenr på glødeplugg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 10 timer siden, Otis skrev: Mener at gløderele henger under innsuget. Kortest mulig tykke kabler fra relé er logisk. Fant denne: http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e39/525d_m57_tour/2_repair_instructions/12__engine_electrical_system_(m57)/21__preheating_relay/1_ra__removing_and_installing_replacing_glow_plug_relay_(m47_and_m57)/ Snakker vi om samme rele eller er dette noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 10, 2017 Share Skrevet Oktober 10, 2017 Tydeligvis har jeg glemt noe angående dette, da det absolutt ser ut til å være rett del du snakker om der. Beklager for feil informasjon der. Det er åpenbart kun på nyere M57 det ligger under innsuget på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 No problemo Så forresten en video og da var den der du sa, men kunne ikke se hva slags bil det var. Kanskje droppe relet og bare ta pluggene i første omgang (y), siden de sannsynligvis er 10 år eldre enn releet og nå har motor gått ca 220 000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 23, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2017 Nå fikk jeg endelig diagnosekabel i posten, har enda ikke funnet den jeg har rotet bort... Kjøret da diagnose med følgende liste som resultat, litt usikker om batteribytte gjøre at feilmeldinger før bytte blir borte, har jo ikke hatt store problemer etter bytte av batteri... Men kjører jo Webasto hver morgen. og står i oppvarmet garasje på jobben. Sannsynligvis knyttet til lite strøm: Denne er en gjenganger, og vil nok aldri forsvinne... Aner ikke hva denne er: Kan være knyttet til strøm, sannsynligvis ingen betydning. Denne har vel heller ingen betydning ift. startproblemer: Denne er jeg blank på hva er for: Denne sier meg heller ikke så mye: Prøvde å initiere gløding fra Rheingold, da fikk jeg denne (litt usikker på om jeg gjorde det riktig) Kan det være noe her?: Står ingenting om gløeplugger, kan det være releet eller begge deler, eller er jeg skikkelig ute og sykler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 23, 2017 Share Skrevet Oktober 23, 2017 Ta en utskrift eller screenshot av de feilkodene, slett, bruk bilen 1-3 dager, les av på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 23, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2017 (endret) 8 minutter siden, Otis skrev: Ta en utskrift eller screenshot av de feilkodene, slett, bruk bilen 1-3 dager, les av på nytt. Det er planen, tenkte også at siden jeg har hjemmekontor på torsdag, så skal den stå fra onsdag ettermiddag til torsdag ettermiddag før jeg starter uten å bruke Webasto først. Kan hende jeg får fremprovosert problemet da Endret Oktober 23, 2017 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 23, 2017 Share Skrevet Oktober 23, 2017 Høres ut som en god plan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2017 Bilen har nå stått natten over og ikke kjørt Webasto. Hadde tenning på on til preheating slukket. startet, dro noen sekunder mer på starteren enn vanlig, men den startet. Leste av feimleding: DDE 001613 DDE: Smooth running controller Lot bilen stå på tomgang 10 minutter, slettet feilkoder og kjørte diagnose på nytt: Kjørte noen målinger på tomgang: Er veldig usikker å hva feilemeldingen over betyr - virker uansett ikke som om det er noe galt med gløding som jeg først mistenkte... 001613 DDE: Smooth running controller, mulig jeg burde legge den ut i diagnosetråden? hjelp.... Kjørte ny diagnose etter drøyt 20 min på tomgang - da var det ikke lenger noen feilmelding på smooth running... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå