Slavearbeider'n Skrevet Oktober 12, 2017 Share Skrevet Oktober 12, 2017 Hei Kjøpte nylig en en e39 m5 der jeg har oppdaget at nåla på kjølevæska ikke står rett opp som den skal. Nåla står ca kl. 10 og ikke kl. 12 som den burde. Varmeapparatet fungerer som bare juling, så tror ikke det er luft i systemet som gjør det. Mistenker derfor at termostaten er moden for utskifting, eller kan det være tempsensoren som kødder? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Oktober 12, 2017 Share Skrevet Oktober 12, 2017 Ville byttet termostat. Kan også se liveverdier på diagnose fra oppstart osv. for å se om temp sensor fungerer. Men tenker det er termostaten Kan jo også eventuelt være føleren til vifta, men da vil du høre denne gå hele tiden fra oppstart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storegnu Skrevet Oktober 13, 2017 Share Skrevet Oktober 13, 2017 Gå inn i diagnosemeny på instrumentet og sjekk kjernetemperatur. Er denne under 78- 79 grader ved fullt varm motor og lett kjøring, så er termostaten gåen eller på vei. Termostat er dessverre et typisk problem på S62. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 22, 2017 Forfatter Share Skrevet November 22, 2017 Tar opp denne igjen. Blir nok bytte av termostat på lørdag og i den forbindelse lurte jeg på om oljetemp måleren har en sammenheng med termostaten? Nåla til oljetempen står heller ikke midt på som den skal, vil bytte av termostaten løses dette eller er det en egen oljetempføler i bunnpanna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 23, 2017 Share Skrevet November 23, 2017 Om kjølevannet ikke er varmt nok blir heller ikke oljen varm nok. Ellers vet jeg ikke om egen sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 23, 2017 Forfatter Share Skrevet November 23, 2017 Har forhørt meg litt på facebook, virker som jeg kan ha 65 graders termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 23, 2017 Share Skrevet November 23, 2017 Ser at original termostat er 79 grader så isåfall er den uoriginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå