fretit Skrevet Oktober 19, 2017 Share Skrevet Oktober 19, 2017 Igård måtte eg kjøre bilen i 4 timer i -5C. Er avsolutt en topplisten av de verste bilturene eg noensinne har hatt. Prøvde å kjøre på 3 tusen omdreininger, men etter ett vannvitig diselforbruk blei det til at eg måtte kjøre økonomisk. Det hjalp ingenting å kjøre på høyt turtall og eg endte omsider opp med overopphetet motor, men kom fortsatt bare minusgrader igjennom AC selvom eg hadde skrudd på full varme. Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 20, 2017 Share Skrevet Oktober 20, 2017 Du mangler kjølevann? Eller defekte termostater? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fretit Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2017 Jeg mangler 1,5L kjøleveske, men ikke mer en det. Men mangel på kjølevann forhindrer vell ikke bilen fra å hente varm luft fra motor rommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2017 Share Skrevet Oktober 21, 2017 Det kan jo det. vegard89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 21, 2017 Share Skrevet Oktober 21, 2017 Som Otis sier så kan det være nok til at bilen ikke blir varm nok. Fyll etter og se om det blir bedre da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fretit Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2017 1,5L renner rett utigjenn hvis eg fyller på, men eg klarte å overkokemottoren og det kom alikavell iskald lift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fretit Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2017 Når motoren blir varm holder det som regel og slippe gassen i 2-3 sekunder så detter måleren rett ned på 90c igjenn. På varme dager så hender det at den ligger rett under den røde lit før den fortsetter enten rett ned til 90c eller full overkoking. Er som regel veldig spontane bevegelser på måleren både når den blir varm og når den blir kald igjenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2017 Share Skrevet Oktober 21, 2017 Det tyder på luft i systemet en plass. Men disse diesel motorene til BMW er jo meget enkel å lufte, da de egentlig lufter seg selv. Stopper du påfyllingen når du er kommet høyt nok på ekspasjonstanken? Har du ingen lekkasjer en plass? Har problemet plutselig blitt slik eller gradvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fretit Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2017 Stopper påfylling når pinnen er på max. Kan si det kom plutselig gradvis. Prøblemte oppst ganske plutselig, men begynte med at det tokk ca 5-6 timer før 1,5L forsvant, men over noen uker gjikk det gradvis ned til ca 1-2minutter før 1,5L forsvant og slik har det no holdt seg i ca 6måneder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fretit Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2017 Men det vil vell ikke stoppe å lekke bare ved å lufte systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2017 Share Skrevet Oktober 21, 2017 Neida, lekkasjen må jo stoppes. Men om kjølevæske forsvinner så er det jo enten lekkasje innvendig eller utvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fretit Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2017 Noen tips som ikke skader for å finne ut hvor lekasjen befinner seg? Motorrommet er som oftes vått da eg har panser med lufte hull og bor rett utenfor bergen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Oktober 21, 2017 Share Skrevet Oktober 21, 2017 Prøv med trykktest, da finner du ofte ut hvor lekkasjen befinner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fretit Skrevet Oktober 23, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2017 hvor stort trykk skal eg kjøre på med da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå