bareBård Skrevet Oktober 20, 2017 Share Skrevet Oktober 20, 2017 Jeg lurer på om jeg har fått slakk i tannstanga. Bilen er en 2011 F11 525d 3.0 som akkurat har rundet 200.000km. Den har "vanlig" elektrisk tannstang, ikke "Active integral" eller sånn. Det kan på en måte virke som noe fjærer. Det er mer slakk når servoen hjelper lite til. På motorveien kan jeg vri rattet fort frem og tilbake 2-3cm uten at hjulene reagerer. Jeg synes jeg må korrigere mye når bilen tar tak i et spor som drar motsatt vei. I 50km/t (mer servo?) kjennes bilen ganske normal. Hvis jeg står utenfor bilen uten motoren i gang og vrir rattet samtidig som jeg følger med på venstre forhjul, kan jeg vri opptil 2-3cm før hjulet beveger seg. Hvis jeg gjør samme øvelse med motoren i gang reagerer hjulet på den den minste bevegelse i rattet. Forstillingen virker tight og fin ellers. Ingen ulyder. Jeg klarer ikke se eller kjenne noe slakk i rattakslingen. Dette er vel ikke normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Oktober 21, 2017 Share Skrevet Oktober 21, 2017 Slitte endeledd er mer vanlig enn dårlig tannstang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Oktober 21, 2017 Share Skrevet Oktober 21, 2017 1 time siden, johanngj skrev: Slitte endeledd er mer vanlig enn dårlig tannstang Ikke på F1x. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bareBård Skrevet Oktober 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2017 On 21.10.2017 at 11.20, johanngj skrev: Slitte endeledd er mer vanlig enn dårlig tannstang Ja, men endeleddene virker fine. Jeg har prøvd å bende og dra med bilen på bukk. On 21.10.2017 at 12.55, lagunilla skrev: Ikke på F1x. Så du mener tannstengene ryker? Eller er endeleddene uvanlig bra? Hva er det i så fall som svikter på tannstang? Og kan det repareres? Ny tannstang koster rundt 25.000kr og jeg har bedre ting å bruke pengene på. Hvis det er en vanlig feil synes jeg ikke brukt del er fristende heller. Jeg har funnet flere historier på nett, men alt er garantireparasjoner og ingen bryr seg om hva som faktisk var galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå