fxslin Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 Jeg holder å retrofitte hardtop på en budsjett bil, 97 1.9 Z3. Har fått montert brakettene og kablingen til varmetråder. Men jeg har ikke klart å skaffe selve bryteren til varmetrådene og den ligger på ca 1500kr ny. Så jeg lurte litt på om det er mulig å bare sette inn en biltema bryter (husk vi snakker om en vinterbil uten stil her ) F.eks noe ala dette her: Men så var dette med tilkobling da? Noen som vet hvordan en slik varmetråd bryter funger og evt. om det er noe spesielt med BMW sine? På Z3 så er den svært klump av en tilkoblings punkt med noe som ser ut som 4/5 kontakt punkter. Vil det alternativt være mulig å bruke fra en annen bmw model og bare lage DIY på selve tilkoblingen til kontakten? Håper noen EL guru'er her på bimmers har noen tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet November 5, 2017 Share Skrevet November 5, 2017 Kjenner ikke systemet her, men vil tro strømmen går via rele til varmetrådene, og at det kun er styrestrøm til relee't som går gjennom bryter, da burde du kunne bruke hvilken som helst bryter da det ikke er noe strømstyrke gjennom bryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet November 10, 2017 Forfatter Share Skrevet November 10, 2017 On 11/5/2017 at 14.29, Maxmek skrev: Kjenner ikke systemet her, men vil tro strømmen går via rele til varmetrådene, og at det kun er styrestrøm til relee't som går gjennom bryter, da burde du kunne bruke hvilken som helst bryter da det ikke er noe strømstyrke gjennom bryter. Takk for svar. Nå visste det seg at en i england hadde en riktig bryter liggende på lager og har sendt den til meg allerede. Virker som at det er flere funksjoner i den bryteren med en form for timer osv. Uten at jeg har helt fått dette klart for meg i detalj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 (endret) 6 timer siden, fxslin skrev: Takk for svar. Nå visste det seg at en i england hadde en riktig bryter liggende på lager og har sendt den til meg allerede. Virker som at det er flere funksjoner i den bryteren med en form for timer osv. Uten at jeg har helt fått dette klart for meg i detalj. Stemmer nok det, det er en timer originalt om dette er på alle modeller vet jeg ikke, men den slår av varmertrådene automatisk etter ca 10 min mener jeg å huske. Endret November 10, 2017 av Maxmek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå