T.H.O Skrevet November 11, 2017 Share Skrevet November 11, 2017 Noen som har noen gode tips til å lufte kjølesystemet på en 2005 525d? Sliter med litt luft i systemet etter å ha byttet termostater. Kjenner det er luft i slangene når bilen går. Etter å ha bytta termostatene så får jeg fortsatt ikke mer enn 62-67 grader. Og litt over 70 grader i motbakker. Vet ikke om det er pga luft, eller om det er varmeveksleren som er synderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 12, 2017 Share Skrevet November 12, 2017 Min erfaring er at de lufter seg ganske bra. Her guiden for lufting: https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFRVhtTVp4d1lYT0E/view?usp=drivesdk Men jeg tror du har problemer med varmeveksler til automatolje mot kjølevæske. Både jeg og @SkulebollenHar skiftet denne delen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet November 12, 2017 Forfatter Share Skrevet November 12, 2017 Takk for linken Otis, da får jeg ut å prøve litt ☺ Ja mistenker også varmeveksleren. Var det en grei jobb å bytte denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 12, 2017 Share Skrevet November 12, 2017 Tror det må vere verste delen jeg har byttet på bilen min.. Og jeg har byttet endel jeg låg dog uten bukk, var meeget trangt. Men veldig enkel og rett frem jobb 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 12, 2017 Share Skrevet November 12, 2017 Jeg brukte sånn ramper fra biltema og synes det var kurant jobb. Måtte dog løsne rørene fra girkassen langt bak og dermed av med kryssplata under motor og girkasse. Det var litt kjipt når man ligger under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet November 12, 2017 Forfatter Share Skrevet November 12, 2017 Høres ut som litt jobb ja. Men er vel bare å få byttet den og. Fikk lufta den bra etter metoden du linket til her Otis, så takk igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet November 15, 2017 Forfatter Share Skrevet November 15, 2017 Ved kjøring i litt trafikk/kø idag fikk bilen ganske greit ca 90 grader og holdt seg der. Men så fort jeg kom ut på E18 sank temperaturen til rundt 70 grader. Er det ikke sånn at hvis varmeveksleren er synderen så vil den øvre slangen på venstre side (sett forfra) være varm? Har kjent på den etter litt kjøring, og den holder seg kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 15, 2017 Share Skrevet November 15, 2017 Stemmer det. Det er en ganske tynn slange dog. Har du kjent på den når du står i ro på tomgang? Min var litt varm ved ca 70 grader på motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet November 15, 2017 Forfatter Share Skrevet November 15, 2017 Ja er på tomgang jeg har kjent, men vet ikke hva temperaturen var på motoren da. Kan hende at bilen fortsatt var for kald, da det var etter en kort kjøretur. Prøver igjen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet November 18, 2017 Forfatter Share Skrevet November 18, 2017 Kjente på slangen når jeg kom frem til jobb igår, og da var den fortsatt kald. Har ca 35km til jobb og temp på motor var rundt 60 grader. Ser at den stiger til ca 50 grader på et par minutter, mens derifra går det veldig tregt oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 18, 2017 Share Skrevet November 18, 2017 Det må jo være en kraftig feil en plass. Høres ut som defekt termostater eller en termostat. Var bilen likedan før skifte? orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet November 18, 2017 Share Skrevet November 18, 2017 Jeg hadde like symptomer, riktignok E39 525 bensin. Byttet termostat i mai, men temperaturen var like lav og vandrende. Returnerte termostaten og fikk en ny og nå er alt normalt. Ved første leveranse i mai fikk jeg altså en termostat som ikke fungerte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet November 20, 2017 Forfatter Share Skrevet November 20, 2017 Ja den var vel ganske lik før bytte. Kjente på slangen til varmeveksleren igjen etter at den hadde gått kun 5 minutter på tomgang, og da var det litt temperatur i den, og de andre slangene var fortsatt kalde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 20, 2017 Share Skrevet November 20, 2017 Ikkje bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Dahl Skrevet Desember 2, 2017 Share Skrevet Desember 2, 2017 Har samme problem på min, e91 325dat 2009 vel og merke. Bytta termostat på egr i dag men er lik. Er det samme varmeveksler på e91 og e61? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå