Gå til innhold

Motorfusk 116 i 2005 mod

Ojshow
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel egentlig opp til deg, hva du syns er det beste valget økonomisk sett.

Så lenge motoren ikke har tatt skade av det så kan den reddes med nye deler til registerkjede osv.

Byttemotor er jo et alternativ ja, men da kan du jo risikere å ende opp med en motor som før eller siden får samme problem. Med mindre du finner en med nye deler montert.

Kjede relaterte problemer er ikke direkte uvanlig på N4x motorene.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kan få motor som er gått 40’ for 20k. En som er gått 150’ for 12500k. Gjør jobben selv med bytte. Hvor mye tror du det koster i deler til register? Motor går reint uten no tegn til at register har hoppet over, bare tegn til slakk kjede. Dvs, når jeg får turtall på motoren og slipper gassen, da høres en lyd som kan høres ut som slakk kjede mot deksel/inni motoren. Ellers går den rent opp til 2000 rpm, må lures med gassen av og på til den kommer opp til 3500 rom, og derfra går den rent oppover. Bare testet på stillestående bil uten motstand på motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du åpner opp oljepåfylningen og lager deg en liten krok av f.eks en sveisepinne og prøver å kjenne hvor stramt kjeden sitter rundt drev. Den skal sitte temmelig tight, om du klarer å vippe opp kjedet fra tannhjul veldig enkelt så prøv å snu på motoren med en pipe på veivaksling for at strammer skal presse maks ut mot skinna.

Jeg bytta kjedestrammer på min 1.6 for noen mnd siden, jeg hadde ingen feil på min motor, men bytta den uansett. Kosta ca 500,- for original her i Sverige. Det var stor forskjell på spenningen mellom ny og gammel. BMW har ofte bare bytta strammer om alt er bra ellers i motor. Med hell. 

Finnes jo mulighet for at kjeden må byttes også, men det koster ikke veldig mange kroner for en strammer kun for å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...