jis3003 Skrevet Desember 4, 2017 Share Skrevet Desember 4, 2017 Hei, I går byttet jeg batteri i min -08 525d xd. Det sto i et 90ah original AGM batteri. Jeg byttet til et 95ah Biltema AGM, og kodet inn 90ah AGM med Carly pro. Deretter gikk jeg inn via Carly og slettet alle følgefeilene som oppsto ved batteribyttet. I dag ved første oppstart fikk jeg "Battery high rate of discharge". Feilen kommer ikke opp ved start etter at motoren har varmet opp. Hva har jeg gjort feil, og hva kan jeg gjøre for å rette det opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 4, 2017 Share Skrevet Desember 4, 2017 I verste fall er ibs sensor defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Desember 4, 2017 Share Skrevet Desember 4, 2017 Spm er jo først hvorfor du byttet batteri. Skudd i blinde: Du har en elektrisk feil med bilen, og bytter batteri fordi du opplever dårlig spenning grunnet krypstrøm/ bil som ikke sover. Nå har du slettet feilkoder og byttet batteri, men feilen på selve bilen er der fortsatt. Denne trekker strøm på natta og gir deg feilkode/High discharge. Opplevde akkurat det jeg beskriver her. Var ledningsbrudd i takluka og bilen «våknet» stadig av at bakrutebryteren kortsluttet. Derav høyt strømforbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jis3003 Skrevet Desember 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2017 Ok, da begynner det å gå opp et lys for meg. Har et skiltlys som ikke virker, forsøkte bytte pære uten at det hjalp. Da er det vel brudd på kabelen i baklukehengselen. Batteriet ble byttet fordi bilen er 9 år gammel med original batteri, og jeg har opplevd seig start ved flere anledninger, og konkludert med at det mest sannsynlig er batteriet som drar på åra. Høres dette ut som et rimelig resonnement? Vel, takk for info, nå ble plutselig to + to = fire igjen. Har allerede kjøpt reparasjonskabler til bakluka, så det blir vel mitt neste prosjekt tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Desember 5, 2017 Share Skrevet Desember 5, 2017 Høres ut som du er på ballen! Gjør deg selv en tjeneste og bytt kablene i alle 4 gjennomføringene. Hvis de små ledningene til skiltlys har røket, så er det bare et spm før de tykke store og sprø som er til varmetråder etc knekker. Søk på «sencom e61» på YouTube om du trenger en pekepinn lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jis3003 Skrevet Desember 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2017 Takk, har kjøpt nye kabler til begge sider, og bytter alle når jeg først er i gang. Det var bare et litt komisk sammentreff at denne feilen kom frem i dagen akkurat dagen etter batteribyttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 5, 2017 Share Skrevet Desember 5, 2017 (endret) Har du kodet inn nytt batteri på bilen? Eller rettere sagt, kan Carly gjøre dette på en annen måte enn hos forhandler? Jeg fikk denne feilen på begge mine E61 etter batteribytte, fikk rare feil som at naviskjerm ble svart osv. Jeg hadde ikke kodeverktøy selv så måtte inn på verksted og kode inn nytt batteri og da funka begge biler helt fint igjen. Endret Desember 5, 2017 av larserso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jis3003 Skrevet Desember 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2017 Ja kodet inn nytt batteri med Carly for bmw pro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå