Fors Skrevet Desember 19, 2017 Share Skrevet Desember 19, 2017 Hei har et problem som holder på å gjøre meg gal.. og da tyr man til forum Sitter nå med en E39 Touring som har følgende utstyr 609 Navigation System Professional 632 Compl Prep. Bmw Cellular Phone(motorola) 612 Bmw Assist 672 Cd Changer Bmw For 6 Cds 555 On-board Computer 602 On-board Monitor With Tv Problemet er at navigasjonen er gått svart. Det vil si at radioen fungerer, knappene virker og kan endre bass/diskant skifte kanal osv.. Det eneste som ser ut til å virke er bakgrunnslyset i selve skjermen. Har lest litt på nett og div forum å skjønner såppas at dette er er kjent problem. Følgende ting har jeg prøvd. Koble av batteri, nappe ut sikringer og vente, oppdaterings cd'r har prøvd fra V21 til V32 uten noe resultat Spilleren spinner opp cd'n å så skjer det ikke noe mer. Har prøvd å koble ut telefon, handsfree boks, cd skifter, tv tuner, navi boksen har sjekket alt av ledninger. Har koblet navien på kabelen til tv tuneren og visa versa, blir bare litt "flimmer" på skjermen men skjer ingenting og spiller leser cd'r på samme viset som sist. har prøvd dette på første,andre hakket + hatt bilen i gang. Samme resultat. Har prøvd bmw 1.4.0 scanner å resette alle moduler som har med navi og skjerm å gjøre uten noe forskjell. Venter nå på en INPA K+DCAN for å utelukke litt mere feil som jeg så på youtube. Prøvde å leite etter flere bokser å koble ut men de eneste jeg kom over var selve " radioen " å det gjorde ingen forskjell. Fant 2 til som jeg ikke kommer til da jeg må demontere dekslene ved hjulbuene i bagasjerommet, er heller ikke sikker på om dem har noe med navi/tv/tlf å gjøre. Legger ved bilde av Navigasjonen,tv tuneren,skjermen og Dual Band Compensator. Er det så enkelt som at Navi modulen er defekt selv om at power lyset er på og den "leser" cd'r ? eller er tv tuneren også død? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 19, 2017 Share Skrevet Desember 19, 2017 Om du får hverken bilde fra TV-tuner eller navi-computer for seg selv holder jeg en liten knapp på selve skjermen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fors Skrevet Desember 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2017 4 minutter siden, awt skrev: Om du får hverken bilde fra TV-tuner eller navi-computer for seg selv holder jeg en liten knapp på selve skjermen... Det er fullt mulig ja, skulle naturligvis ha prøvd å byttet både skjerm og navi men ikke alle som har dette liggende eller orker å demontere. Jeg har lastet opp et lite filmklipp over hva som faktisk skjer når jeg prøver å nappe ut den blå ledningen på både tuneren og navien. På 1:15 så setter jeg i den blå kontakten i navien, man kan høre at den spinner opp cd'n og ser at lyset på skjermen dimmer. Kort tid etter så går den til " normal " .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 19, 2017 Share Skrevet Desember 19, 2017 Kan det være noe så enkelt som ledningsbrudd i overføringen til skjermen? Jeg tviler på både TV-tuner og navi-computer har tatt kveld. Navi-computerene har vel kanskje et halv-frynsete rykte, men har ikke hørt at det har vært noe tull med TV-tunerene, og at begge skulle ta kveld ser jeg på som lite sannsynlig. Jeg forstod det slik at du hadde gjort dette, men spør likevel. Har du koblet slik at den kun får signal fra TV-tuner, og ikke navicomputer? TV-tuner i seg selv gir bilde om man ikke har navicomputer koblet til. Litt usikker på om det må kobles om noe, eller om man bare kan nappe ut på navicomputeren. Er en del år siden jeg holdt på med dette systemet dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fors Skrevet Desember 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2017 (endret) 1 time siden, awt skrev: Kan det være noe så enkelt som ledningsbrudd i overføringen til skjermen? Jeg tviler på både TV-tuner og navi-computer har tatt kveld. Navi-computerene har vel kanskje et halv-frynsete rykte, men har ikke hørt at det har vært noe tull med TV-tunerene, og at begge skulle ta kveld ser jeg på som lite sannsynlig. Jeg forstod det slik at du hadde gjort dette, men spør likevel. Har du koblet slik at den kun får signal fra TV-tuner, og ikke navicomputer? TV-tuner i seg selv gir bilde om man ikke har navicomputer koblet til. Litt usikker på om det må kobles om noe, eller om man bare kan nappe ut på navicomputeren. Er en del år siden jeg holdt på med dette systemet dessverre. Har koblet ut navigasjonen slik at bare Tv-tuneren står tilkoblet og omvendt. Har koblet navigasjonen på den blå kabelen til tv-tuneren og prøvd å koble tv-tuneren på navigasjonen sin blå kabel, men det skjer ikke noe mere enn at skjermen " flimrer " litt som man ser på videoen. Skal sjekke ekstra nøye over kablene i morgen når det blir litt mere lyst ute å energien er tilbake. Skjønner ikke helt hva som er galt, men har ikke troa på at begge skulle være defekt. Edit: Fikk opp denne feilkoden, kan dette ha betydning? Endret Desember 19, 2017 av Fors Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fors Skrevet Desember 20, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2017 Nå skjønner jeg ingenting.. det siste jeg gjorde igår var å plugge i alle kontaktene tilbake dit dem skulle å tok en sjekk av feilkoder, fant ingenting nytt å stengte av for natten. Idag fikk jeg inpa Kcan leseren og skulle til å kjøre på jobb for å ta en sjekk. Stusset på hva den hvite streken var, vred nøkkelen i Pos 2 vipps dær slo den seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 20, 2017 Share Skrevet Desember 20, 2017 Merkelig, men ingenting er jo bedre enn at det virker. Du kan i det minste friskmelde modulene bak nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 20, 2017 Share Skrevet Desember 20, 2017 Oppgradere software er lurt Får du litt nyere look en den der. ( Ikke at den er ny i dag..) Link til software: http://e39source.com/archives/797 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fors Skrevet Desember 20, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2017 Glad problemet løste seg, selv om at jeg er nyskjerrig på hva som kan ha vært problemet. Skal oppdatere samt se om jeg får lagt til en integrert dab modul, leser at Dension Gateway dab modulen ikke virker hvis man har telefon integrert noe jeg har. Takk for innspill allesammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå