Gå til innhold

E61 525xd 2009 - Spenningsfall


Mr.Plow
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg opplever stadig plutselige, korte spenningsfall under kjøring, som gir seg utslag i at radio kutter et øyeblikk, og i noen tilfeller får jeg Gear selector failure. 

Noen som vet om dette er en vanlig feil på e61, og hvor man skal begynne for å lokalisere feilen?

Har ikke merket noen problemer med dynamo og batteri, så mistenker at problemet ligger i elektronikken et sted.

Endret av Mr.Plow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme greiene på E60 525d 2009 jeg hadde ifjor, skjedde kanskje like ofte som Otis, var ganske sjeldent, og da var det samme feil som du opplever, Gear Selector Lever fault, men aldri vært noe feil. Trodde sånne feil kom av at batteriet fikk for mye strøm jeg, ikke for lite?

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, tenkte ikke på det som en mulighet. Men det jo mulig at det er støy på spenningen hvorav en spike fører til kutt på enkelte moduler som radio, girelektronikk etc. pga. for høy spenning et øyeblikk. Da er det vel kanskje dynamo som er synderen da? Denne har vel støyfilter eller ligger det eksternt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skjøt på plusskabelen som går fra bagasjerommet og under bilen. Denne skjøten kan irre og gi intermitterende feil. BMW hadde en tilbakekalling for noen år siden ang. denne skjøten og potensiell varmgang. Har ikke detaljene, men Google er din venn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en DIY video på Youtube om batterikabelproblemet som BMW har hatt tilbakekalling på.

Det ser ut til at de skifter fra svart til hvit plastdeksel på kabelen for å enkelt kunne se om utbedring har vært gjennomført. Ellers går vel fiksen kun ut på å sikre god kontakt med elektro grease.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...