Streaxu Skrevet Januar 12, 2018 Share Skrevet Januar 12, 2018 Hei. Sliter litt med e30'n min nå om vinteren. Den blåser ikke så varmt som jeg syns en bil burde, blåser litt smålonkent og om jeg kjører i litt hastighet så kan det begynne å blåse kaldt også. Har skiftet vannpumpe, regreim, termostat, kjølevæske, sjekket varmeventil (klikker i den da jeg vrir om bryter), spylt igjennom varmeregister og renset kjølesystemet. Men problemet oppstår fremdeles. Har prøvd å lufte systemet x antall ganger også men syns ikke det hjelper. Renner fint med vann ifra lufteskruen. Bilen koker ikke, men temp måleren står ikke rett opp da jeg kjører har jeg lagt merke til, men litt føre. Det gjorde den ikke i sommer, da sto den rett opp. Om jeg vrir varmen på fult og skrur av vifta så kan jeg oppleve at tempmåleren stiger, men setter jeg vifta på maks så synker det igjen. Termostat er en 80grader ifra Koed, er denne altfor kald? Hvor får man evt kjøpt en varmere en? Noen formening om hva det kan være? sprekt topp, toppakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2018 Share Skrevet Januar 12, 2018 Høres ut som defekt termostat eller feil temperatur på termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Januar 12, 2018 Share Skrevet Januar 12, 2018 Umiddelbart høres det ut som termostaten ja men virker jo rart hvis du har byttet den. Du kan jo ta den ut og bruke det gamle trikset med og koke den. Originalt så er den på 80 grader og det bør være nok det. Det var i gamle dager man drev og byttet termostat for sommer og vinter. Men hvordan er slureviften din? Hvis den sitter fast så blåser den jo alt for mye luft igjennom radiatoren når det er kaldt ute. Du kan jo også ta og dekke radiatoren med en avis og kjøre deg en liten tur og se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streaxu Skrevet Januar 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2018 (endret) 3 timer siden, Rune-K skrev: Umiddelbart høres det ut som termostaten ja men virker jo rart hvis du har byttet den. Du kan jo ta den ut og bruke det gamle trikset med og koke den. Originalt så er den på 80 grader og det bør være nok det. Det var i gamle dager man drev og byttet termostat for sommer og vinter. Men hvordan er slureviften din? Hvis den sitter fast så blåser den jo alt for mye luft igjennom radiatoren når det er kaldt ute. Du kan jo også ta og dekke radiatoren med en avis og kjøre deg en liten tur og se om det hjelper. Mistenkt noe termostat jeg å. Slanger til varmeregister får temp, men ikke så man brenner seg akkurat, man kan holde på dem. Prøvde med en papplate foran radiatoren en tur for litt siden men da gikk den varm, skal prøve en tur til imorgen med en avis isteden. Slurevifte å slo meg da jeg skulle skifte regreim, vannpumpe og termostat (Var kald før dette ble skiftet også men da sto temp.måler rett opp mener jeg å huske), og den virket i orden. Stoppet lett da bilen var kald og kunne kappe av fingre da den var varm Endret Januar 12, 2018 av Streaxu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå