JoachimBrun Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Hei, har e46 330tour som trenger v.hjul . Den skal normalt ha IS47 såvidt jeg forstår. Ser for meg 225-50-17 . Mye å få kjøpt med IS30-36 kan det fungere på min bil? Hvor lavt ned kan jeg gå ? Mvh joachim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeikenes Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 (endret) Lovlig så har du låv å gå +-7,5mm avvik utifra orginalt som står i vognkortet ditt og 5% forskjell i rulleomkrets på dekka. Endret Januar 29, 2018 av Luxcy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 30, 2018 Share Skrevet Januar 30, 2018 Hvis felgene har TUV-papirer til aktuelle bil, så kan du endre sporvidden ut over 15mm. I praksis skal det mye til å få trøbbel med godkjenningsinstanser, med mindre du setter på noe helt ekstremt. Finnes flere som kjører E9X-felger på E46 uten problemer. Disse har ET på rundt 35, og er altså utenfor standard slingringsmonn. Her ser du en E46 med style 194-felgene fra E9X. (Fant ikke bedre bilde i farten). Disse har ET34 foran og ET37 bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoachimBrun Skrevet Januar 30, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2018 Takk for svar,da forstår jeg det slik at jeg teknisk sett kan benytte e9x hjul uten at dekk blir skadet el, men etter boka burde is vært på 40+ tallet. Tusen takk for veiledning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 1, 2018 Share Skrevet Februar 1, 2018 (endret) Her har du E46 "Reifenfreigabe" for hele E46 serien, dens derivater samt anbefalte dekk fra BMW. https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=712089 Her er dog den beste jeg noen gang har kommet over som viser alle felger den noensinne ble levert med. http://www.ow.no/archive/urk/uk2_01.pdf Endret Februar 1, 2018 av quandt1960 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Februar 4, 2018 Share Skrevet Februar 4, 2018 E46ene jeg har og har hatt har det vært ET/IS 42 på så da kan du jo gå opp til 49 og ned til 35. Du kan også få kjøpt godkjente spacere:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå