BorgeJo Skrevet Januar 31, 2018 Share Skrevet Januar 31, 2018 Trenger hjelp av noen kloke hoder! E39 2000mod 520ia m52 Startet bilen på mandags morgen uten problemer. Når jeg skulle starte bilen etter jobb så var den tom for strøm (dårlig batteri). Fikk så hjelp av en kolega med startkabler. Da virket alt av lys, vifte etc, men den ville ikke starte. Når jeg vrir om nøkkelen i startposisjon skjer det ingen ting. Prøvde senere på dagen med et "nytt" friskt batteri, uten hell. Leste også av feil på diagnosen: 80 DME-EWS interface. Finner ikke stort på nettet om denne feilkoden, annet at mange andre har hatt samme problemet. Har sjekket og målt sikringene i hanskerommet, bak hanskerommet og de som ligger i boksen ved hjernen i motorrommet. Skrudde så ut tenningsbryteren og målte den, den virker fint. Har også forsøkt å kjøre starteren på motoren manuelt, den virker helt topp. Sentrallåsen virker på nøkkelen og alt annet i bilen virker. ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 31, 2018 Share Skrevet Januar 31, 2018 Hei, da er vi to her som sliter litt med EWS. Du kan begynne med å lese deg opp her: http://www.e38.org/EWS.pdf Du har EWS III (3.3). Pga dårlig batterspenning har muligens modulene krølla seg til med nøkkelsekvensen. Hva tar du diagnose med? Har du kodet noe idet siste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BorgeJo Skrevet Januar 31, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2018 Hei quandt1960 Brukte iCarsoft i910-2 til å ta diagnose med. Bilen er "ny" for meg så har ikke begynt å tulle noe med koding 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 31, 2018 Share Skrevet Januar 31, 2018 Det forekommer noen ganger at "EWS kode tabell" eller nøkkelsekvens som det er nevnt over her, husker ikke hva dette heter på engelsk så jeg fikk ikke googlet det frem, må resettes for å få starte etter at batteriet har vært koblet av. Dette får man ikke gjort med hvilke som helst diagnose system. Vet det går med INPA, men er usikker på BMW scanner og iCarsoft. Bor noen av dere i nærheten av Aurskog kan jeg hjelpe til med INPA. Se evt under diagnose tråden om noen bor i nærheten av dere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BorgeJo Skrevet Januar 31, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2018 16 minutter siden, MrBrum skrev: Det forekommer noen ganger at "EWS kode tabell" eller nøkkelsekvens som det er nevnt over her, husker ikke hva dette heter på engelsk så jeg fikk ikke googlet det frem, må resettes for å få starte etter at batteriet har vært koblet av. Dette får man ikke gjort med hvilke som helst diagnose system. Vet det går med INPA, men er usikker på BMW scanner og iCarsoft. Bor noen av dere i nærheten av Aurskog kan jeg hjelpe til med INPA. Se evt under diagnose tråden om noen bor i nærheten av dere. Heisann takk for svar 👍 Det kan godt være at det er problemet. Har selv lest en god del til nå, og tror at problemet kan være at nøkkelen kan være deaktivert? Er mulig dette jeg skrev nå er det samme som du foreslo? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Januar 31, 2018 Share Skrevet Januar 31, 2018 Jeg fant en dårlig video som viser dette. Det er ikke resynkronisering mellom EWS og DME det er snakk om, men valg F2 i denne videoen; "<F2 >EWS start value reset". Det er resetting av et kode system internt i bilens system som gjør at nøkkel og bil snakker sammen igjen. Det er ikke det samme som programmering av nøkkel. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 1, 2018 Share Skrevet Februar 1, 2018 Jepp akk det jeg mener kan være problemet, har sett flere som har hatt det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BorgeJo Skrevet Februar 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2018 14 timer siden, MrBrum skrev: Jeg fant en dårlig video som viser dette. Det er ikke resynkronisering mellom EWS og DME det er snakk om, men valg F2 i denne videoen; "<F2 >EWS start value reset". Det er resetting av et kode system internt i bilens system som gjør at nøkkel og bil snakker sammen igjen. Det er ikke det samme som programmering av nøkkel. Da er nok dette problemet som dere sier. Hvilket program brukes for resetting? Takk for gode svar 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Februar 1, 2018 Share Skrevet Februar 1, 2018 Det er INPA som brukes. Fra en programpakke som BMW selv har brukt. Brukt på fabrikkene dems blant annet. https://www.cable-shack.co.uk/ Hvis du er avhengig av å kjøpe det anbefaler jeg herfra. Da får du adapter med garanti. Kjøper du fra Ebay risikerer du å få noe drit som bare gir deg mere hodebry. Mange under diagnose tråden her inne kan også hjelpe hvis noen bor i nærheten av deg. Selv bor jeg øst for Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BorgeJo Skrevet Februar 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2018 5 minutter siden, MrBrum skrev: Det er INPA som brukes. Fra en programpakke som BMW selv har brukt. Brukt på fabrikkene dems blant annet. https://www.cable-shack.co.uk/ Hvis du er avhengig av å kjøpe det anbefaler jeg herfra. Da får du adapter med garanti. Kjøper du fra Ebay risikerer du å få noe drit som bare gir deg mere hodebry. Mange under diagnose tråden her inne kan også hjelpe hvis noen bor i nærheten av deg. Selv bor jeg øst for Oslo. Jeg bor i Bamble i Telemark, så er et godt stykke unna deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BorgeJo Skrevet Februar 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2018 En liten oppdatering. Fikk tak i reservenøkkelen i dag, bilen startet på første forsøk. Dette var en lettelse 👍 Jeg bestillte INPA på torsdag, satser på å få igang dan andre nøkkelen. MrBrum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå