ChevyKen Skrevet Mars 27, 2018 Share Skrevet Mars 27, 2018 (endret) Heisann, Kjøpte en ny 330E i tanzanite blue i oktober, og bare elsker fargen!! Men er det noen som vet om denne lakken ekstremt svak ? Har nå hatt en del biler opp gjennom årene og det er vel ingen bil jeg har vært mer forsiktig med enn denne, men har ikke hatt noen annen bil som riper så ekstremt fort Jeg har vasket den ca. en gang i uken siden jeg kjøpte den, men aldri i maskin, og kun 4(!) håndvask i denne perioden. Resten har vært vask med skumkanon og/eller høyttrykk uten bruk av børste/svamp/klut eller annen form for fysisk berøring. Jeg har en gang levert den inn til håndvask, de 3 andre har jeg tatt selv, med først avfetting, så skumkanon, så avspyling før forsiktig vask med meguiars såpe og microfiber vaskevott. Jeg kjørte bilen 2 dager før jeg fikk tatt dyreste Ditec ceramic lakkforsegling. Likevel er bilen full av striper, og du kan nærmeste telle hvor mange ganger bagasjelokket har vært lukket, for hver eneste gang fingrene nærmer seg lakken blir den blir den skrapet. For ikke å snakke om de uante mengdene med steinsprang.. Jeg har aldri vært borti maken og fatter ikke hva som gjør dette ? Noen andre som har erfaring med denne fargen, eller er det mulig at noe har gått galt med lakkforseglingen ? Ken Endret Mars 27, 2018 av ChevyKen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 27, 2018 Share Skrevet Mars 27, 2018 Det er da samme klarlakk som ligger utenpå denne, som på alle andre farger fra BMW. Det er klart at noen farger avslører mer defekter enn andre, og Tansanitblå "tilgir" veldig lite ut fra min lille erfaring. Jeg har riktignok kun sett fargen på nye biler i butikklokale, men støv, fingermerker etc vises bedre på denne enn på f.eks. sort virker det som. Selvsagt kan det være for myk klarlakk på nettopp din bil, men det er egentlig ikke så sannsynlig. BMW (og alle andre fabrikker) har strenge kvalitetssjekker i forhold til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mars 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2018 Ja det var jo i grunn det jeg også trodde, men har som sagt hatt mange andre biler de siste 25-30 årene, både BMW og annet, både svarte og andre mørke farger så vel som lysere. Men dette er helt ekstremt og ikke normalt. Når den i tillegg er lakkforseglet hadde jeg forventet at den skal tåle forsiktig bruk, men må si jeg ser mørkt på hvordan denne vil se ut om 2-3 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 27, 2018 Share Skrevet Mars 27, 2018 Tyske biler går for å ha relativt hard lakk sammenlignet med f.eks. japanske, så selv med avslørende lakk er det litt voldsomt at bilen er full av vaskestriper allerede. Nesten så jeg mistenker det er noe med forseglingen din, og ikke lakken. (Med mindre du vasker med (skitten) svamp da, eller praktiserer berøringsvask på veldig skitten bil). Du kan evt prøve å stille samme spm på dcn.no hvis du vil vite mer. Der finner du folk med detaljkunnskap på lakktykkelse, hardhet, forskjellige typer forseglinger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mars 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2018 Nei som sagt, den har vært ekstremt forsiktig vasket, så det er i grunn ikke vaskestriper den er full av - men mer generelt at den striper ufattelig lett. Eksempelvis sånn som på bagasjelokket hvor du nærmest ser hver finger for hver gang lokket er lukket igjen. Hvis du kan se for deg hvis du er litt fettete på fingrene sånn at det blir liggende igjen masse tynne små striper - sånn bare at de blir permanente hver gang.. Jeg har selvsagt i ettertid lagt meg for vane å lukke igjen ved å ta i skiltramma for å unngå dette , men det skal jo ikke være sånn.. Har avtalt at jeg skal stikke innom hos bilpleien til uka så de kan se på det, for jeg og har lurt på om noe kan ha skjedd med forseglingen. Takker for tipset med dcn.no, skal sjekke det ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 28, 2018 Share Skrevet Mars 28, 2018 Hvilken lakkforsegling er det som er brukt da?? Har bilen coating...er det det du mener med lakkforsegling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå