sst079 Skrevet April 7, 2018 Share Skrevet April 7, 2018 Skal bytte termostat på min 320i, men ser den kommer i to forskjellige versjoner hva gjelder åpningstemperatur. En på 80 og en på 97 grader. Spiller det noen rolle hvem av disse man velger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet April 8, 2018 Share Skrevet April 8, 2018 (endret) Har undersøkt det med termostat på M52B20 maskin.Det er er 97grader termostat du skal ha,termostaten er integrert i termostathuset.Greit å ha riktig driftstemperatur med tanke på drivstoff forbruk og slitasje av maskinen:)Rekkesekser maskinene liker å være varme og gode før man eventuelt begynner å bruke øvre del av turtall registeret. Endret April 8, 2018 av Kristian 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 8, 2018 Share Skrevet April 8, 2018 M52 har jo en driftstemperatur på 92 grader så synes 97 grader hørtes litt mye ut og 80 grader litt lite. Bmw selger termostater som åpner på 88 og 92 grader til m52 motorene. Selv kjører jeg med termostat som åpner på 82 grader men bilen legger seg fint på 90-92 grader når den er skikkelig varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet April 8, 2018 Share Skrevet April 8, 2018 Ja jeg er enig at 97grader høres litt mye ut,men jeg regner med at det er den termostaten som er beregnet på kaldt klima:)Hadde selv en slik 97termostat på en M52B28 maskin og den lå alltid stabilt på 90grader.Er ihvertfall den jeg får opp på alle sidene som alternativ nr.1,når jeg har gjort videre søk.Blant annet ved å søke på BMW sitt original delenummer så kommer "åpning ved 97grader"opp. Men selvfølgelig,alt ifra 88-92 skader ikke det heller:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet April 8, 2018 Forfatter Share Skrevet April 8, 2018 Takk for svar😊 Da skjønner jeg det slik at jeg i utgangspunktet kan kjøre på begge, men hovedsaklig bør kjøre på 97. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet April 9, 2018 Share Skrevet April 9, 2018 Jeg har kjørt med termostat som åpner på 80c siden sommer, temp holder seg fint rundt 90 grader, å slipper problem med att den blir varm ved hærjing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet April 9, 2018 Share Skrevet April 9, 2018 Egentlig samme hvilke termostat du kjører så lenge motoren får driftstemp på 90-92. Så bare å ta bruk og klima i betrakting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sst079 Skrevet April 9, 2018 Forfatter Share Skrevet April 9, 2018 Supre tilbakemeldinger, takk😊 For meg er det ikke aktuelt med herjing på noen måte, bare «normal» kjøring. Skal i og for seg flytte til et strøk med vesentlig kaldere klima enn her på østlandet. Kanskje det da kan være naturlig å gå for en 97 gr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå