MikkeM Skrevet April 28, 2018 Share Skrevet April 28, 2018 Hei.. Har en F11, 2011 modell (produsert i nov. 2010). Den har elektrisk bakluke og elektrisk hengerfeste. Problemet er at jeg ikke får åpnet bakluken. Jeg får heller ikke inn hengerfestet igjen. Jeg får kun åpnet selve glasset på bakluken. Jeg hører det klikker i releer eller noe lignende når jeg trykker inn knappen til både bakluka og hengerfestet, men ingenting skjer. Det lille grønne lyset på hengerfesteknappen lyser heller ikke. Jeg har hatt opp microbryteren i bakluka, men denne var det ikke noe galt med da det gikk strøm gjennom den når den ble trykket på. Har sjekket sikringer. Har en sånn Carly sak hvor jeg får opp feilkoder på både luka og hengerfestet, men disse feilkodene sier meg ingenting. Google hjalp heller ikke. Disse feilene oppstod ikke samtidig, men det var ikke langt mellom.. Vet ikke om det er mulig at det kan være en sammenheng eller om det er tilfeldig. Noen som har noen ideer, evt hatt samme feil? Legger ved bilder m/ feilkoder. Mvh Anders Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 28, 2018 Share Skrevet April 28, 2018 Styreenheten til bakluka og hengerfeste sitter ved batteriet. Mulig det er vann i brønnen. Sjekka det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet April 28, 2018 Forfatter Share Skrevet April 28, 2018 Hei Nei, det har jeg ikke sjekka. Hvor i forhold til batteriet sitter styreenhetene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 28, 2018 Share Skrevet April 28, 2018 Rett bak. Du ser det men engang. Står HKL og AHM på styreenhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet April 28, 2018 Forfatter Share Skrevet April 28, 2018 Ok, kjempefint. Da skal jeg sjekke dette i morgen.. Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet April 29, 2018 Forfatter Share Skrevet April 29, 2018 Det var tørt og fint ved batteriet og styreenhetene. Har også sjekket etter kabelbrudd i overgangen mellom bakluken og taket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet April 29, 2018 Share Skrevet April 29, 2018 22 minutter siden, MikkeM skrev: Det var tørt og fint ved batteriet og styreenhetene. Har også sjekket etter kabelbrudd i overgangen mellom bakluken og taket.. Hva med kontaktene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet April 29, 2018 Forfatter Share Skrevet April 29, 2018 Alt er tørt og fint og ser ellers bra ut på kontaktene til styreenhetene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet April 30, 2018 Share Skrevet April 30, 2018 Hengerfeste mitt begynte å trøble, måtte bytte hele hengerfesteenheten samt oppgradere software. Softwareoppgraderingen var vel for å implementere ny kontroller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet April 30, 2018 Forfatter Share Skrevet April 30, 2018 Det er vel noe sånt jeg frykter at jeg må gjøre. 😣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet Mai 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2018 Da blir det å bestille time på Bavaria Gardermoen, med mindre noen har noen gode forslag i siste liten... ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 5, 2018 Share Skrevet Mai 5, 2018 Sånn for min del så høres dette ut som ledningsbrudd eller dårlig felles jording eller noe i den duren. Men hvor du skal lete vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet Mai 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2018 Ja, det er vel noe sånt jeg mistenker også utifra feilkoder.. Men vanskelig å finne ut av, spesielt uten noe koblingsskjema. Har gått over det jeg har funnet av jordingspunkter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Mai 6, 2018 Share Skrevet Mai 6, 2018 Se på ledningsnettet til hengerfestet. Det du kobler på kontakt fra henger. Det hender iblant at det skjer noe der. Ta den fra hverandre og rør litt på kablene,og prøv bakluka da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikkeM Skrevet Mai 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2018 Har prøvd det også. Demonterte deksler i bagasjen sånn at jeg kom til låsen. Fikk hektet på en wire sånn at jeg hvertfall ha en manuell åpning av luken. Når jeg åpner den manuelt så fungerer alt som det skal. Den går automatisk opp og ned igjen og låser seg selv. Problemet er at den ikke låser seg opp. Kan vel være selve låsen, evt signalene som ber den åpne som ikke kommer frem.. Det blir verkstedet som får teste og måle seg frem til dette tror jeg .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå