Christian V Skrevet Juni 9, 2018 Share Skrevet Juni 9, 2018 Hei. Har en veldig fin 323ti som har alt utstyr bortsett fra soltak. Dette kunne jeg godt tenke meg, men det er uaktuelt å montere takluke eller å skjøte på et nytt tak. Tenkte litt tilbake i tid, og jeg har hatt Porsche 924 og 944 med targatak. Veldig enkel løsning og deilig å kjøre nesten uten tak når det er sol og sommer. Kunne dette vært en løsning på bilen min? Er egentlig mest usikker på om dette rokker ved stivheten i bilen, noe må det jo innebære å fjerne store deler av taket, spesielt med tanke på vridningskrefter. Noen her inne som har vært borti tilsvarende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 9, 2018 Share Skrevet Juni 9, 2018 (endret) Er en Cab-entusiast selv og elsker soltak - det er en spennende idé, dog tror jeg ikke dette vil være mulig å få godkjent. Riktignok fikk man E36 i en Baur-versjon som er ganske like targa i praksis, dog tror jeg dette vil koste mer enn det smaker. Og som du nevner vil du miste mye vridningsstivhet i karosseriet og mest sannsynlig oppleve fleksing ved hard kjøring i svinger. Ville heller kjøpt en original E36 328i Cab med manuell til 40-60 000kr. Da går du i null og slipper all arbeidet og fremtidig kjedebrev med BT. Et annet aspekt er at en original 323ti kan ha fremtidig samlerverdi, så du burde unngå å utføre jallamekk på en slik hvis den er ellers hel og pen. Endret Juni 9, 2018 av Werther Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 9, 2018 Share Skrevet Juni 9, 2018 Skal sies at Compactene kom i en versjon som heter California Edition, hvordan ombyggingen derimot blir aner jeg ikke. Minner litt om Baur-cab, men har beholdt bakre rute. Forgjengeren til dagens panoramatak? Nils Jørgen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå