Gå til innhold

E61 INPA ingen kontakt


krisring
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har prøvd utallige ganger å få kontakt med min 2006-modell E61 med INPA. Kabelen jeg bruker er en ebay-kabel som var linket til fra Otis her på forumet (husker ikke eksakt navn, men den skulle ha "ekte" FTDI chip og så har den bryter for å velge K-CAN eller D-CAN). Kostet rundt 350kr på eBay.

På min gamle E39 fikk jeg med denne kontakt uten problemer og kunne sjekke stort sett alt jeg prøvde på; starte Webasto, lese avvik på dyser/sylindre osv. Dette indikerer vel at kabel fungerer og at installasjon på PC er i orden? Battery/Ignition ble lest riktig i GUI med det samme her.

Har tenkt å bytte batteri på E61 og vil gjerne få kodet inn dette så det lader riktig, men kommer ingen vei. Battery/Ignition responderer ikke, og jeg får heller ikke kontakt med noen av modulene.

Noen som har noen idéer om hva jeg bør sjekke eller hvordan jeg skal få dette til?

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt merke til om det dukker opp en E nede i systrayet?
Har du sjekket innstillingene i enhetsbehandling for aktuell kabel? Der skal det være 1 msec i latency og sannsynligvis COM1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg endelig fått prøvd meg igjen. Timeout var satt til 0msec, jeg endret til 100msec. Aner ikke om dette ga utslag, men jeg har nå iallfall fått kontakt med bilen og dette ser ut til å virke som det skal. E-en i systrayet har jeg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On a sidenote...Jeg fikk feil på DME/DDE med melding 'Glühkerze Zylinder, Ansteuerung' på sylinder 3 og 4. Hva kan dette bety? Er det noe jeg bør sjekke?

Google translate sier 'Glødeplugg sylinder, kontroll'. Er det glødepluggene på sylinder 3 og 4 som er dårlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2018 at 5:08 PM, Otis said:

Korrekt. Du har rett i dine Google kunnskaper.

Bytt glødeplugger og relé. For defekt relé kan se ut som defekte glødeplugger. 

Ok, da får jeg vel bestille et relé også. Så ut som det var ganske kronglete å komme til for å bytte dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...