Gå til innhold

Webasto 09 mod e61


k.p
 Share

Anbefalte innlegg

Ok så når jeg har trykt på sg_codieren trenger jeg ikke å gå inn i work folder også sette aktiv der?

jeg ser den står som aktiv der allerede. 

Har prøvde å kode den gamle webastoen for å se om jeg får til å starte den fra bilen og ikke kun fra pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennkammeret i min er også gåen. Knekt skruene til brakett. Knekte flere skruer når jeg delte webastoen. 

Jo har sett man får tak i webastoer. Men vet vel ikke hvor lenge en brukt vil fungere før deler må byttes der også. Så tenker det kan være verdt å investere dobbel pris i ny vs brukt. Hvis man skal ha bilen lenge. Ønsker å koble bryter på strøm til webasto slik at den kan skrues helt av når man vil. Dermed skåne den for 5 minutters start/stopp kjøring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da blir det litt annerledes. Ny varmeveksler kammer er umulig å få tak i. Og skruene knekker de. Jeg fikk satt inn helicoil og satte de inn med noe stoff. Så jeg håper at det ikke skjer igjen.

Jeg brukte ca 4k på helicoil med jobb, glødestift, ny brukt hjerne, ny tempsensor, pakningssett, ny vifte og et brukt brennkammer pga knekt skruer til lokket over hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alt kan repareres 😊 får håpe den nye varmern er grei å få igang i bilen. Kjøpte vannpumpe og byttet over lokket ifra den originale. Funket bra det trikset, kostet bare 1300, merke Vemo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 Ny webasto montert. Den starter automatisk når jeg starter bilen nå som det er -10 ute. Ingen kontakt med ecu i ISTA eller INPA lenger. Det hadde jeg ved oppstart rett etter jeg monterte webastoen. 

1D20C69E-177B-48BE-9DF8-EC7D3B350709.jpeg

Endret av k.p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webastoen startet fra idrive. Men stoppet. Mistenker batteriet er dårlig. Fordi jeg startet den og den gikk lenge med batterilader tilkoblet.

Men. Når jeg nå går inn på ista/inpa er de no communication med ecu shzh. 

Igår monterte jeg webastoen,da Kom jeg rett inn på webasto fra inpa uten å gjøre noe. 

Jeg har forøvrig ikke skrevet inn fa 536 hvis det må gjøres i ncs? Eller er det på e39 modellene d må gjøres? Jeg får ikke opp fa_write som ett alternativ når jeg er inne å skal legge inn $536 i IHKA ecu

Endret av k.p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommunikasjon ikke virker vet jeg ikke. Men virker alle andre moduler? 

Ble webasto montert av deg selv? Den må uansett kodes. Det er kun shzh som skal kodes, med sg_codieren, som jeg skrevet tidligere.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja monterte den selv. Men kan prøve å koble ifra og koble til pluggene igjen på selve webastoen. Tenker om den vil få en reset av det kanskje? Når programmene ikke finner shzh ecu,så får jeg ikke kodet den. 

Skal først få inn ett nytt batteri. Hvilken framgangsmåte vet du om for koding av nytt batteri?

Endret av k.p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...