Gå til innhold

Webasto 09 mod e61


k.p
 Share

Anbefalte innlegg

Webastoen fungerte før sommern. Kjøpte bilen i april/mai. Har hørt den starte ett par ganger når tempen va ca2-3 grader ute i mai. Startet den også selv ett par ganger. Men nå etter sommern vil den ikke starte.

Når jeg koblet på ista så lå det inne en feilkode 00E71D. 

Feilkoden slettet jeg. Den kommer ikke opp igjen i ettertid. Ser at det er vannpumpa når jeg googler koden. 

Kan det være feil med den selv om feilkoden ikke kommer tilbake igjen? At bilen da registrerer feilen selv om ista og inpa ikke får opp feilen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om du får startet pumpen. Det er viktig å høre at den går og ikke bare se på datamaskin. Men om temperaturen stiger veldig fort og går over 75 grader, så stopper webasto.

Mulig du har feil med magnet ventilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg slår på webastoen ifra bilen går vent mode på. Når jeg starter bilen etterpå så bli det ikke varme i varmeanlegget. Men kjenner på slangene i motorrommet at kjølevæska er varm. 

For å få varme må jeg stoppe bilen og starte den uten å prøve å starte webasto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Mystisk feil du har. Jeg skjønner ikke hva som er feil.

Men jeg har 2 ting igjen. Magnet ventilen, men den skal ikke hindre webasto i å starte.

Og det siste er å kode webasto på nytt sånt ihka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skulle jeg ha lest om ihka?

Glem AUC sensor feil, den har ikke noe med dette å gjøre. Men om du vil så kan du skifte den. Den ligger på passasjer sin kupé filter boks i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...