k.p Skrevet Oktober 21, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2018 13A04690-1E2C-41B7-87B0-EA4553B394FE.MOV
Otis Skrevet Oktober 21, 2018 Skrevet Oktober 21, 2018 Joda, din brenner ser ikke så verst ut. Jeg ville ha bestilt det jeg beskrev i mitt forrige innlegg. Du kan ha flaks å finne en tilsvarende brukt webasto, men jeg har ventet på en i 3 mnd på eBay og i Norge samt høgger i Sverige, uten hell. Den 4 km torx som knakk er ikke det verste, du klarer deg nok med 3. Men på eBay finnes det noen brennkammer med mellomstykket/varmeveksler. (Den som har knekte skruer i seg nå) dette koster noen ganger bare 400,-! Jeg brukte 19mm skjøtestykker fra biltema for å bruke bilen uten webasto.
k.p Skrevet Oktober 23, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2018 Vet du hvordan jeg evt koder inn en annen webasto hvis jeg tenker å bytte? Jeg har en kjenning som har en ny til Audi. Må jeg bytte hjerne ifra den jeg har til den nye?
Otis Skrevet Oktober 23, 2018 Skrevet Oktober 23, 2018 Jeg vet hvordan man koder inn en annen webasto. Men det går sannsynligvis ikke da det er forskjellig programvare på webasto til forskjellige bilmerker. Men du kan jo forsøke med en ny hjerne fra en Audi.
k.p Skrevet Oktober 23, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2018 Bilen er oppe å går ja, brukte skjøtestykke på slangene. Er litt usikker på veien videre med webastoen min. Om jeg skal kjøpe brennkammer og glødestift/flammevakt og deler eller ikke. Jeg får kontakt med den via pc og ingen feilkoder på ecu eller annet. Den starter via INPA,men stopper som sagt i flammevakt fase2. Kjøler seg ned og går i stand by modus. Men det jeg ikke finner ut av er hvorfor jeg ikke får startet den ifra bilen. Eller hvorfor bilen selv ikke starter den når det nå er 0 grader ute her oppe i nord. 😩
k.p Skrevet Oktober 23, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2018 Kan det være at ecu i webasto ikke vil at bilen skal starte den fordi det f.eks er noe feil med glødstift/brennkammer? https://www.butlertechnik.com/webasto-heater-parts-c111/webasto-heater-control-unit-heat-exchanger-thermo-top-c-diesel-92998e-92998g-p1680 Er det mulig å kjøpe denne jeg har linket til her også programmere den til bilen? Her følger med control unit også.
Otis Skrevet Oktober 23, 2018 Skrevet Oktober 23, 2018 Det sies at det er annen hjerne til BMW, men jeg har ikke personlig testet dette. Har bare brukt hjerne fra andre BMW. Eksos utslippet på aktuell webasto passer ikke direkte mot din eksos da røret stikker for langt ned. Mulig det går med 22mm eksos vend på 90 grader og ei klemme.
k.p Skrevet November 9, 2018 Forfatter Skrevet November 9, 2018 Hei igjen. Hvis jeg skal kjøpe ny webasto ifra koed , må den programmeres til bilen? Eller er det bare å montere inn og starte?
k.p Skrevet November 9, 2018 Forfatter Skrevet November 9, 2018 (endret) Ok jeg har programmene. Men har brukt di lite. Er denne kodingen noe du kan eller fins d anvisning på nett en plass? Endret November 9, 2018 av k.p
k.p Skrevet November 9, 2018 Forfatter Skrevet November 9, 2018 Vært greit med en spesifikk webasto koding video
Otis Skrevet November 9, 2018 Skrevet November 9, 2018 Men det er likt på alle produkter/ moduler i bilen. Bare å kode standard verdier, så er det ok.
Otis Skrevet November 9, 2018 Skrevet November 9, 2018 Eneste du må gjøre annerledes enn video, er å velge shzh istedenfor alsz, også velger du sg_codieren direkte. Ikke noe annet først. Da vil shzh bli kodet til din bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå