kpboen Skrevet August 31, 2018 Share Skrevet August 31, 2018 Hei. Har akkurat kjøpt en 2006 320d med svingbart hengerfeste. Dette er feil på og står konstant ute. Tidligere eigar har bytta og prøvd det mest. Sannsynligvis ligger feilen i den mekaniske delen. Er det mulig å kode det bort slik at eg slipper den konstante feilmeldinga i dashen? Har inpa og tilgang på carly. Mvh KP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 31, 2018 Share Skrevet August 31, 2018 Du kan se selv i frm eller ahm modulen med ncs dummy om du finner noe lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kpboen Skrevet August 31, 2018 Forfatter Share Skrevet August 31, 2018 Er heilt fersk bmw koding, men skal sjå kva eg finner ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 31, 2018 Share Skrevet August 31, 2018 Har du en overgang stående i kontakta? Sett flere tilfeller der bilen tror hengeren forsatt er på pga feil på kontakten, da går naturligvis ikke hengerfeste inn igjen. Prøv å rens pluggen. Kan også prøve å holde inne knappen(tvangskjøring) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kpboen Skrevet September 1, 2018 Forfatter Share Skrevet September 1, 2018 9 timer siden, kapteinh skrev: Har du en overgang stående i kontakta? Sett flere tilfeller der bilen tror hengeren forsatt er på pga feil på kontakten, da går naturligvis ikke hengerfeste inn igjen. Prøv å rens pluggen. Kan også prøve å holde inne knappen(tvangskjøring) Ingen overgang. Alt har vert prøvd av tidligere eigar og undertegnede. Under tvangskjøring er der en svak klikkelyd etter nokon få sekund. Biltreff i Førde (bmw verksted) har prøvd å finne ut av det, men konkludert med at feilen er i den mekaniske delen. Såg litt på det i går. Rensa dei 2 kontaktene som går inn på festet og dusja det eg kom til med wd40. Dekselet på elektronikken der er selvfølgelig umulig å opne uten å fjerne fangeren. Derfor tenker eg koding til eg får ånden til å fjerne fangeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kpboen Skrevet September 21, 2018 Forfatter Share Skrevet September 21, 2018 Opna det svart plastboksen som heng på sjølve festet, og feilen er klar. Den inneholder blant annet ein elektromotor som er marinert i fuktig ei stund. Er denne boksen mulig å få tak i ny? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 21, 2018 Share Skrevet September 21, 2018 Har du sjekket på feks koed.no, realoem.com eller bmwfans.info? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå