Kim Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 (endret) Har hatt litt problemer med å starte de siste gangene og i dag ville den ikke starte i det hele tatt- Tidligere så har starteren dratt rundt men den har dratt tungt. I dag hørtes det nesten ut som den sluret før det ble stille. Når jeg nå prøver å starte kommer det kun ett enkelt klikk i det jeg vrir om nøkkelen. Jeg målte 11,99V på batteriet og ingen tegn til svakt lys i instrumentene. Jeg prøvde også å koble til starthjelper uten hell. Tenkte først at det kunne være dynamoen, men da ville det vel ikke vært strøm på batteriet etter flere forsøk på å starte? Kan det være starteret som har tatt kvelden? Endret September 15, 2018 av Kim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet September 6, 2018 Share Skrevet September 6, 2018 11,99VDC betyr tomt batteri, Du skal helst ha mer enn 12,5VDC, ved 12,65VDC er batteriet fullladet, ved 12,15VDC er det ca 10% ladet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Skrevet September 6, 2018 Forfatter Share Skrevet September 6, 2018 Har prøvd med starthjelper også, og jeg kan høre et klikk fra starteren men det er også det. Ingen tegn til liv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet September 11, 2018 Share Skrevet September 11, 2018 Du kan prøve å gi starteren din ett kakk med ett skrujern, starter den da er det noen døde soner i starteren og du vet denne må byttes. Annet kan også være plusskabel som går til starteren viss denne er korrodert får den ikke nok amp til å dreie motoren og du vil kun høre rele klikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knekten Skrevet September 11, 2018 Share Skrevet September 11, 2018 1 hour ago, warg said: Annet kan også være plusskabel som går til starteren viss denne er korrodert får den ikke nok amp til å dreie motoren og du vil kun høre rele klikk. og evt. korrosjon på jordingskabel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Skrevet September 15, 2018 Forfatter Share Skrevet September 15, 2018 Det var starteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Oktober 11, 2018 Share Skrevet Oktober 11, 2018 On 9/11/2018 at 12:50 PM, Knekten said: og evt. korrosjon på jordingskabel? Nå er starteren allerede jordet i og med at den er skrudd fast i motorblokken, men mulig du referer til jordingskabelen som går fra motor til chassie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå