porskn Skrevet September 7, 2018 Share Skrevet September 7, 2018 (endret) Har en 528ia som blir seig på gassen etter å ha kjørt i ca 1time, den fjusker såvidt på full gass, og går dårligt. Er bittelitt ujevn på tomgang også, dauer også ut på tomgang av og til. Noen som har vært borti dette? Tennplugger, falsk luft? Endret September 7, 2018 av porskn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 7, 2018 Share Skrevet September 7, 2018 Prøv å ta en diagnose å se om du får opp noen feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet September 18, 2018 Share Skrevet September 18, 2018 Diagnose med et BMW system. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porskn Skrevet Oktober 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2018 Det var veivaksel sensor som var gåen MrBrum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porskn Skrevet Oktober 17, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2018 Har byttet veivakselsensor og nå er bilen veldig tungstarta, startern går lett rundt i 10sek ca før noe skjer og da hoster bilen veldig, når jeg endelig får start må jeg holde på gassen ellers dør den ut. Den er også slapp og bruker mye bensin, blir nogenlunde bedre når motor er varm, da dør den hvertfall ikke ut. Er det ny kamsensor som må til? Er ikke komt opp feilkode på det. Er dette symptomer på tett katalysator eller gåen lmm?🤔 Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porskn Skrevet Oktober 17, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2018 (endret) Nappet ut lmm sensor å da dør den ikke ut lengre, rister litt å er litt grov på lavt turtall,men det er vel pga motor får for mye bensin. Regner med det er lmm sensor da, men er det nok å bytte bare sensor? Eller et det mere som må byttes? Passer lmm fra 520i overrens med 528? Endret Oktober 17, 2018 av porskn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 18, 2018 Share Skrevet Oktober 18, 2018 Hvis motor går fint med lmm påkoblet er den i orden. Et diagnose system kan bekrefte/avkrefte dette ved live måling. Å nappe ut lmm er ingen god diagnose. Er normalt at motoren kan gå litt ruskete når den nappes ut. Motoren behøver ikke nødvendigvis å dø ut når lmm nappes ut. porskn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porskn Skrevet Oktober 18, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2018 Den går ikke fint med lmm tilkoblet :(, får start på den så vil motoren dø ut med mindre jeg gir gass samt at den rister, når jeg nappet ut lmm'en går den på tomgang, men rister enda. Har ikke tilgang på diagnoseutstyr enda (nylig flyttet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Oktober 22, 2018 Share Skrevet Oktober 22, 2018 Du kan se under diagnose tråden her inne om noen som bor i nærheten av deg kan hjelpe. Du er helt avhengig av diagnose utstyr for BMW. Ikke OBD2 skanner. Bor du i nærheten av Aurskog/Lillestrøm/Oslo området kan jeg hjelpe deg. porskn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå