kalinkamaen Skrevet September 10, 2018 Share Skrevet September 10, 2018 (endret) Heisan, nabo fruen sliter med bilen. Rattlåsen lager ingen lyd. tenningen vil ikke på og vil selfølgelig heller ikke starte. Leggger med feilkoder som har blitt slettet og tatt ny diagnose. Når jeg mener at tenningen ikke vil på, så mener jeg andre hakket. Idrive og lys kommer på når jeg trykker inn nøkkelen. Men det finnes ingen diagnose lys som airbag motor lys etc, slik som det pleier. Noen som har en pekepinne på hva som forårsaker dette? Diagnostics Report 5 Touring (E61) (2006)_10. Sep %2718 093540.pdf Legger til at det ble funnet vann i baggasjerommet. Ingenting har havnet nedi batteriet eller sikringsboksen. Virker heller ikke som det har kommet noe ned i i bunnen av baggasje rommet, men jeg har ikke tatt det helt opp, men det nederste panelet var tørt. Virker som den har fått fukt under vask av bil i går kveld. Da den har stått tørt i garasje ellers. Edit. Har hatt ute batteriet, og her lå det 2 cm med vann i bunnen. Testet nytt batteri, dette hjalp ikke. Mistenker en ECU/modul har tatt kvelden nå. Hviken moduler finnes bak der som kan ta kvelden? Endret September 10, 2018 av kalinkamaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet September 10, 2018 Forfatter Share Skrevet September 10, 2018 Legger til diagnose fra ISTA D. Fant en feil på Power supply, el steering lock. Sjekket sikringer, men usikker på hvilken jeg leter etter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 10, 2018 Share Skrevet September 10, 2018 (endret) Hadde noe lignende problem på min for endel år siden (ja hatt min siden 2009) og da var det defekt CAS modul, som er bla. adgangsmodul til bilen, tenning. Alt annet på bilen virket, men den nektet å starte. Skjedde ingenting på siste hakk i tenning før start. Nå har jeg riktig nok vanlig nøkkel da. Fikk og feil på CAS på diagnosen, men husker ikke selve feilmelding beskrivelsen nå. Måtte bestille ny modul fra fabrikken for at den skal programmeres til at den kun passer aktuell bil. Så monteres og så kodes til bilen. Sikringskart alle E6xhttp://fusesdiagram.com/bmw/fuse-box-diagram-bmw-5-e60.html Endret September 10, 2018 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet September 11, 2018 Forfatter Share Skrevet September 11, 2018 Heisan Reef89, takker for svar. Jeg tror ikke vi har hatt samme problem her som du hadde. Vi fikk det til i går. Fant denne videoen på youtube, som jeg følgte. Resatte ELV, etter dette slettet jeg feilkoder. Feilkoden var fortsatt der. Tok av batteripolen i 10 minutter, for så å sette på igjen. Da fikk vi låst opp styre låsen og bilen startet. Ellers så fikk vi åpnet til bunnen til baggasjerommet, og der var det fuktig. Så her må det skiftes moduler. sondre og Reef89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå