RCmannen Skrevet Oktober 17, 2018 Share Skrevet Oktober 17, 2018 (endret) Heisann! Fikk et tilfeldig verksted til å fjerne dpf og remappe min e91 320d M47, angivelig gi den 220hk. Merker at den går bedre men tror ikke den er i nærheten av 220. Tipper 180-185. Har tatt det opp med verkstedet men kommer ikke noen vei.. Vurderte å kjøre en dyno test, eller chippe den igjen et annet sted men det koster gjerne en tusenlapp eller 5. Kom over noen billige tuning-bokser (nye i eske kjøpt av privatperson) og finner det fristende å kjøpe en som gir 210hk/430nm for å sjekke om det blir noe forskjell/sammenligne. Så til spørsmålet; Overstyrer chip-boksen alt av ECU-instillinger når den er koblet på? Eller blir det bare krøll om bilen ikke har fabrikkinstilling, altså at den er remappet? Vurderer også Carly Tuning. Det blir vel som en vanlig remap, bare at den kan utføres av amatører sommundertegnede, ved hjelp av ferdiglagde maps? Endret Oktober 18, 2018 av RCmannen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Oktober 19, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2018 Ingen som har peiling? Tenker billigste metode for å finne ut om jeg har i nærheten av 220hk, og som gjerne gir meg denne effekten, dersom den ikke skulle være der pr. nå. Lommeboka vrenger seg bare jeg tenker på å kontakte verksted/tuningselskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Oktober 19, 2018 Share Skrevet Oktober 19, 2018 Les denne. Sett bilen original, og spar penger til noe ordentlig. Maxmek og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCmannen Skrevet Oktober 19, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2018 Takk for svar. Har lest mye om og av TRF tidligere. Imidlertid er jeg ute etter svar på spørsmålene mine 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå