Henriette93 Skrevet Oktober 19, 2018 Share Skrevet Oktober 19, 2018 Hei! Har en 2001 modell 320D som jeg snart vurderer å sprenge om jeg ikke får skikk på den. Har vært byttet en million ting i det siste, og nå så starter den ikke når det er kaldt ute. Den får ingen feilmeldinger på gløding, og det ser tilsynelatende ut som om den gløder normalt på lampa inni bilen. Dieselpumpa og pumpa i tanken fungerer. Små diesellekkasjer er fiksa, alt sånt skal være bra. Glødepluggene ble byttet for ca 2,5 år siden. Den kinner helt normalt, det er strøm på batteriet, drivstoff i tanken. Når det er over 10 grader ute starter den som normalt. Når det er ca 5-7 grader så starter den plutselig på 2-3 forsøk, etter å ha kinna til sammen i ca. 30-40 sekunder. Når gradene er ned mot 0, finnes det ikke håp i helvette. Så jeg tenker at det burde jo være noe med glødepluggene, selv om bilen helt klart ikke tror det selv.. Har dere vært borti dette, kan det eventuelt være noe annet? Har ikke så veldig lyst til å bytte dem tilfelle de knekker, for da kommer jeg til å sende bilen utfor et stup. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Oktober 19, 2018 Share Skrevet Oktober 19, 2018 Er det 136hk eller 150hk? Hvis det er 150hk så kan vell kanskje indre lekkasje på dyser være en ting. Hvis du ikke har lest i dieseltråden som ligger under teknisk her på forumet, så er det anbefalt på det sterkeste å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriette93 Skrevet Oktober 19, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2018 47 minutter siden, tennbrikket skrev: Er det 136hk eller 150hk? Hvis det er 150hk så kan vell kanskje indre lekkasje på dyser være en ting. Hvis du ikke har lest i dieseltråden som ligger under teknisk her på forumet, så er det anbefalt på det sterkeste å gjøre. Det er 150hk ja, den er forøvrig chippa til 190hk. Skal lese der, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Oktober 19, 2018 Share Skrevet Oktober 19, 2018 Byttet gløderele også, eller bare plugger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriette93 Skrevet Oktober 22, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2018 På 19.10.2018 den 13.24, johanngj skrev: Byttet gløderele også, eller bare plugger? Det vet jeg ikke. Men det er flere som har sett på den, og de mener det ikke kan være noe med glødepluggene. Når den er tungstarta/nekter å starte så får vi start på den med startgass. De som har sett på den mener at dieselen renner tilbake når bilen er av og at det er derfor den ikke vil starte. Er ingen diesel eller luftlekasjer noen steder. Tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriette93 Skrevet Oktober 22, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2018 Nå er glødeplugger og relè bytta, ingen forandring.. Virker som om det er diesel-relatert. Men ingen feilkoder noe sted, ingen lekkasjer, er flere bilmekanikere som har sett på den uten å forstå hva som er feil.. Det starta med at den var litt vanskelig å starte et par ganger helt tilfeldig, så plutselig ble den sykt tungstarta og starta til slutt ikke. Så gikk en venn over motoren og tetta lekkasjer og gikk over alt, så fungerte den bra i en ukes tid, før den nå er ekstremt tungstarta uavhengig av temperatur ute. Bilen starter på startgass, og den er lett å starte når den er varm. Ekstra lett å starte om jeg ruser opp bilen før jeg skrur av motoren. Er det den høytrykkspumpa? De andre pumpene skal være sjekka og den får diesel iallfall fram til railen. Gir opp dritten snart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 22, 2018 Share Skrevet Oktober 22, 2018 (endret) 7 minutter siden, Henriette93 skrev: Nå er glødeplugger og relè bytta, ingen forandring.. Virker som om det er diesel-relatert. Men ingen feilkoder noe sted, ingen lekkasjer, er flere bilmekanikere som har sett på den uten å forstå hva som er feil.. Det starta med at den var litt vanskelig å starte et par ganger helt tilfeldig, så plutselig ble den sykt tungstarta og starta til slutt ikke. Så gikk en venn over motoren og tetta lekkasjer og gikk over alt, så fungerte den bra i en ukes tid, før den nå er ekstremt tungstarta uavhengig av temperatur ute. Bilen starter på startgass, og den er lett å starte når den er varm. Ekstra lett å starte om jeg ruser opp bilen før jeg skrur av motoren. Er det den høytrykkspumpa? De andre pumpene skal være sjekka og den får diesel iallfall fram til railen. Gir opp dritten snart... Sjekket for innvendig lekkasje i dyser? Endret Oktober 22, 2018 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå