Gå til innhold

Fjernlys lever sitt eget liv


Faraday
 Share

Anbefalte innlegg

Gjelder en facelift BMW E39.

 

Oppdaget en morsom feil på bilen min på tur hjem i dag! Fjernlysene har nemlig begynt å tenne seg samtidig som jeg skrur på blinklysene.. De blinker ikke i takt med lysene, men lyser konstant helt til jeg kutter blinkertene. I tillegg flimrer de, selv når jeg bare kjører med nærlys.

 

Om ikke det var nok, så var det fortsatt lys i instrumentene og fjernlysene etter jeg hadde tatt tenningen og vridd "lyshjulet" helt til 0. Måtte starte og stoppe bilen for å slukke de.

 

Hva kan være galt? Temperaturen har falt under 0 ila denne uken, så jeg mistenkte først batteriproblemer. Aner ikke alder på batteriet jeg har nå. Eller kan det være LCM som spiller meg et puss?

Kan laste opp video av symptomene hvis det var dårlig beskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lcm som kontrollerer lys basert på input fra diverse brytere, slik som tenning, hvordan en bryter står, revers, bremsepedal osv.

Så om du ikke sitter å jukker på bremsepedal i takt med bremselys er det ikke feil med bryter. Neste punkt på listen er å se på ledningpunkt, men jeg mener det er ganske direkte fra bryter til lcm.

Da er det nærliggende å tro at det er defekt lcm siden den er felles for alle dine problemer, i mine øyne. Men nå er vi på internett og jeg kan ikke med 100% sannsynlighet si at det faktisk er defekt lcm siden jeg selv ikke er hos deg og kan teste ting selv og vite at alt det du sier er korrekt.

Men min konklusjon er defekt lcm basert på hva du selv forteller her inne.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...