kjelljakob97 Skrevet November 1, 2018 Share Skrevet November 1, 2018 Noen som vet om alle 6 dyser er like på m57? Og om det er Samme på 3 literen som 2,5? 😄 Evenlode reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 1, 2018 Share Skrevet November 1, 2018 Nei de har forskjellige dyser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelljakob97 Skrevet November 1, 2018 Forfatter Share Skrevet November 1, 2018 Ja fra 3 liter og 2,5? Ser på et bilde, ser ihvertfall ut som alle 6 dysene er like ihvertfall. At det ikke er en spesiell med ledning sånn som på m41d17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 1, 2018 Share Skrevet November 1, 2018 De ser nok like ut men de gir ikke samme mengde. m41d17 er vel ikke en commonrail motor så dysene der er nok helt forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelljakob97 Skrevet November 1, 2018 Forfatter Share Skrevet November 1, 2018 Okei, men sånn som jeg har forstått det, så kan jeg IKKE kjøpe hvilke som helst dyse, så lenge det er ifra en m57d25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 1, 2018 Share Skrevet November 1, 2018 Hold deg til dyser med samme delenummer så er du sikker på at de gir samme mengde på alle 6 sylindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelljakob97 Skrevet November 1, 2018 Forfatter Share Skrevet November 1, 2018 Ja men snakket med en kompis nå, må visst kode det inn, og han har diagnose tilgjengelig. Altså man må kode inn de tallene som står oppe på dysen. Så da skal det vel være samme hvilke dyse jeg sitter i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelljakob97 Skrevet November 1, 2018 Forfatter Share Skrevet November 1, 2018 Men ja selvfølgelig jeg kjøper dyser til en m57d25 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 1, 2018 Share Skrevet November 1, 2018 (endret) Dette tror jeg ikke stemmer, de tallene som står oppå dysen er kalibreringsverdier som må legges inn i Ecu, dette kom fra og med DDE 5.0, du har DDE 4.0 og dysene har ingen kalibreringsverdier, kun delenummer. Dette kan du ikke legge inn noe sted. Du må ha 6 dyser med samme delenummer og så må du slette dyseadapsjonene slik at motor får justert inn dette selv. Disse kalibreringsverdiene kompisen din snakker kom kom først på E60 med DDE 5.0 Slik ser ei dyse for E39 ut, kun forskjellige delenummer Sik ser ei dyse med kalibreringsverdier ut, kalibreringsverdiene er de til venstre "CAS5DWH" Denne koden forteller Ecu hvor mye den skal kompensere på denne dysa. Dette er ikke aktuelt på en E39. Endret November 1, 2018 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelljakob97 Skrevet November 1, 2018 Forfatter Share Skrevet November 1, 2018 Okei se der ja! Tusen takk for et godt og utfyllende svar😄😄👍 Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelljakob97 Skrevet November 3, 2018 Forfatter Share Skrevet November 3, 2018 (endret) Har fått skjekket nr på dysene nå. Har det A1 og B0 osv noe og si? Endret November 3, 2018 av kjelljakob97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 (endret) Hold deg til samme delenummer så går det bra. Ser du har 2 forskjellige typer i motor nå? 7785984 er vel 3-liter dyser og 7785985 er 2.5 L dyser? Det ser jo ut til å fungere veldig bra på tomgang ihvertfall, korrigeringsverdiene dine er jo veldig fine. Hvorfor skal du bytte dyser? Har du noe driftsproblemer eller vil du bare ha 6 like? Endret November 4, 2018 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelljakob97 Skrevet November 5, 2018 Forfatter Share Skrevet November 5, 2018 23 timer siden, Hpi skrev: Hold deg til samme delenummer så går det bra. Ser du har 2 forskjellige typer i motor nå? 7785984 er vel 3-liter dyser og 7785985 er 2.5 L dyser? Det ser jo ut til å fungere veldig bra på tomgang ihvertfall, korrigeringsverdiene dine er jo veldig fine. Hvorfor skal du bytte dyser? Har du noe driftsproblemer eller vil du bare ha 6 like? Bilen er meget tungstartet når den er varm, og Hin dagen startet den ikke i det hele tatt. Tok en manuell test idag, og er tydelig at nummer 4 gir alt for mye på retur hehe. Ja var litt forskjellige numre nedi der så ser ut som noen har byttet litt forskjellig før. Har kjøpt meg en dyse nå som slutter på 85 så satse på det er good. Han jeg kjøpte av har og hatt 530D dyser på sin og det har ikke vært problem🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå