Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja fra 3 liter og 2,5? Ser på et bilde, ser ihvertfall ut som alle 6 dysene er like ihvertfall. At det ikke er en spesiell med ledning sånn som på m41d17 

Skrevet

De ser nok like ut men de gir ikke samme mengde.  m41d17 er vel  ikke en commonrail motor så dysene der er nok helt forskjellige. 

Skrevet

Hold deg til dyser med samme delenummer så er du sikker på at de gir samme mengde på alle 6 sylindre. 

Skrevet

Ja men snakket med en kompis nå, må visst kode det inn, og han har diagnose tilgjengelig. Altså man må kode inn de tallene som står oppe på dysen. Så da skal det vel være samme hvilke dyse jeg sitter i? 

Skrevet (endret)

Dette tror jeg ikke stemmer, de tallene som står oppå dysen er kalibreringsverdier som må legges inn i Ecu, dette kom fra og med DDE 5.0, du har DDE 4.0 og dysene har ingen kalibreringsverdier, kun delenummer. Dette kan du ikke legge inn noe sted.  Du må ha 6 dyser med samme delenummer og så må du slette dyseadapsjonene slik at motor får justert inn dette selv. 

Disse kalibreringsverdiene kompisen din snakker kom kom først på E60 med DDE 5.0

Slik ser ei dyse for E39 ut, kun forskjellige delenummer 

4169251_dysee39.jpg.478c6b38096d2be46d6574f8507bdfcf.jpg

Sik ser ei dyse med kalibreringsverdier ut, kalibreringsverdiene er de til venstre "CAS5DWH"  Denne koden forteller Ecu hvor mye den skal kompensere på denne dysa.  Dette er ikke aktuelt på en E39.

1073767416_Dysee60.thumb.jpg.b6287fe39235c0b789e615d425eb8528.jpg

Endret av Hpi
Skrevet (endret)

Hold deg til samme delenummer så går det bra. Ser du har 2 forskjellige typer i motor nå?   7785984 er vel 3-liter dyser og 7785985 er 2.5 L dyser?  Det ser jo ut til å fungere veldig bra på tomgang ihvertfall, korrigeringsverdiene dine er jo veldig fine. Hvorfor skal du bytte dyser?  Har du noe driftsproblemer eller vil du bare ha 6 like? 

Endret av Hpi
Skrevet
23 timer siden, Hpi skrev:

Hold deg til samme delenummer så går det bra. Ser du har 2 forskjellige typer i motor nå?   7785984 er vel 3-liter dyser og 7785985 er 2.5 L dyser?  Det ser jo ut til å fungere veldig bra på tomgang ihvertfall, korrigeringsverdiene dine er jo veldig fine. Hvorfor skal du bytte dyser?  Har du noe driftsproblemer eller vil du bare ha 6 like? 

Bilen er meget tungstartet når den er varm, og Hin dagen startet den ikke i det hele tatt. Tok en manuell test idag, og er tydelig at nummer 4 gir alt for mye på retur hehe. Ja var litt forskjellige numre nedi der så ser ut som noen har byttet litt forskjellig før. Har kjøpt meg en dyse nå som slutter på 85 så satse på det er good. Han jeg kjøpte av har og hatt 530D dyser på sin og det har ikke vært problem🤔

1DFDA806-6018-4F58-B054-918173CFF06C.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...