Gå til innhold

:: L Ø S T :: Low beam light: funker ikke - funker ??


sondre
 Share

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, *MrB* skrev:

La oss håpe det løser problemet. I og med at det fungerer sporadisk, så er det ikke noe kabelbrudd i hvertfall. Eneste andre kilde jeg kan komme på er LCM. Den koster litt, så vi får satse på at du slipper.

My thoughts exactly - krysser fingre og alt annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er kun til stede når det er kaldt (mindre enn 4 grader ish), har nå byttet til Lumen xenonsett, så får vi se i morgen eller mandag om det gjør susen.

Men det er ikke helt god passform på tennerne, får ikke bruk originalfeste, må finne på en løsnin, plaststrips går det eller blir den (tenner) veldig varm?

 

Oppdatert fredag 07.12.18: -2 grader, fulladet batteri: begge lysene tente, ingen blinking så det ser lovende ut. 

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Lumen Xenon settet starter ok hver gang, men i dag slukket høyre lys under kjøring! Når jeg kom frem til jobb sto jeg på tomgang, skrudde av lysene, ventet et par sekunder og skrudde de på igjen, da tente begge.

Blir sprø av dette surret...

I tillegg får jeg ikke Rheingold til å funke på ny laptop så jeg får ikke kjørt noen diganose heller, arghhh.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sondre skrev:

Vel Lumen Xenon settet starter ok hver gang, men i dag slukket høyre lys under kjøring! Når jeg kom frem til jobb sto jeg på tomgang, skrudde av lysene, ventet et par sekunder og skrudde de på igjen, da tente begge.

Blir sprø av dette surret...

I tillegg får jeg ikke Rheingold til å funke på ny laptop så jeg får ikke kjørt noen diganose heller, arghhh.

Hva med og prøve en anen lcm? Ikke uvanlig at disse skaper trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, vegard89 skrev:

Hva med og prøve en anen lcm? Ikke uvanlig at disse skaper trøbbel.

Ja, må vel nesten det. Jeg får se hva som kan hostes opp på ebay, koster jo en formue ny...
@vegard89Denne?
61356961141https://www.koed.dk/no-no/product/61356961141 

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sondre skrev:

Ja, må vel nesten det. Jeg får se hva som kan hostes opp på ebay, koster jo en formue ny...
@vegard89Denne?
61356961141https://www.koed.dk/no-no/product/61356961141 

Ja du søkte opp via skiltnummer til den du linket til? Finnes vel flere varianter ut ifra bilens årsmodell og utstyr? Så det var en rimelig stiv pris, så lønner seg nok og sjekke ut ebay eller et bilopphuggeri. 

Du kan jo også prøve og sjekke ut: http://www.finndel.no

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne også: http://www.lcm-repairs.co.uk/index.html Har sendt dem en e-post.

Fikk svar tilbake:

Hi 

 
Your car has an lcm 3 and not an lcm 2 as pictured on my website. Lcm 3's don't have a metal heatsink sticking out. 

 
I don't repair these.  However try 3 things. 

 
1. Remove the negative terminal from your battery for minimum 4 hours to try and reset all the modules. 

 
2. Remove the lcm which is located same place as an lcm 2.  Open the lcm case and inspect it visually for water damage etc clean and put back. 

 
3. Replace lcm with one from eBay with the same part number. Programming is only required if you want to remove the tiny dot that will appear on your dash above the word 'miles'. Everything should work correctly providing the replacement lcm isn't faulty. 

 
I hope this helps you. 
Endret av sondre
Fått svar på E-post
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra BMW TIS:
 

"Xenon light does not switch on

E38, E39 with xenon light (option 522)

Complaint:

One or both xenon headlights do not switch on, even though the light switch is in the "dipped headlights on" position and the ignition is switched on or the engine running.

The affected headlights can only be switched on by turning the light switch to "0" and back to "dipped headlights on" after waiting for at least two seconds.

Cause:

No ignition impulse is sent to the headlight from the xenon control unit due to a temporary excessively low voltage in the vehicle circuitry.

This cause only applies when the headlights are switched on, not in the event of xenon headlight failure during operation.

Affected vehicles:

E38 with xenon lights (option 522) 
Manufacturing period: September 1998 to October 1999

E39 with xenon lights (option 522) 
Manufacturing period: October 1998 to October 1999

Procedure:

In case of customer complaint, the light check module (LCM) must be encoded with DIS CD version 20.0 or later.

If this does not bring about an effect remedy, the xenon control unit must be replaced. In such cases, proceed as per Repair Instructions "Replacing control unit for left xenon headlight" / "Replacing control unit for right xenon headlight":
Please refer to Repair Instructions 63 128 60 / 63 128 61

Exchanging the xenon headlight or the light check module will not produce the desired results."

 

Problemet mitt er i tillegg at min bil er en 2002 modell...

Koblet i går fra - polen på batteriet, skal straks koble det tilbake så får vi se om det gjøre noen forskjell...

Edit 13.12.18: Har samtidig fulladet batteriet som det har vært koblet fra bilen, har nå koblet det på igjen og startet og begge lyesne tente. Så får vi se i morgen tidlig og om det skjer under kjøring...

Edit: 14.12.18: Bilen sto i natt ute med lader, og kjørte Webasto to ganger med 15 min pause mellom første og andre kjøring (-11 grader brrr). 
Slo på tenning og lys, startet ikke motor før begge lys var tent - noe de gjorde og de var på hele turen til jobb (25 min.).
Så langt alt vel, to be continued...

Fungert uten problem i hele dag, blir spennende når den står parkert hele helgen og mandagen kommer, update will come ;-)

 

Edit 17.12.18: Nesten fulladet batteri, på med tenning og lys, ventet med å starte motor før begge lys var på - Fortsatt fungerer det uten problem.

Edit 18.12.18: Nesten fulladet batteri, kjørt Webasto 2x med lader på. begge lys tente før jeg startet motor, nesten så jeg begynner å få trua nå. -8

Edit 19.12.18: Nesten fulladet batteri, kjørt Webasto 2x med lader på. Startet motor med lysene av, slo på lys etter at motor var i gang, begge tente. -2

Edit 21.12.18: Ikke lader på, kjørt Wrebasto 2x etter hverandre, startet motor, slo på parklys og så nærlys. Begge tente som de skal.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...