Gå til innhold

Uorginal DPF, erfaringer


want850
 Share

Anbefalte innlegg

skiftet termostatene i fjor, så kjølevannet holder 86-90´C. 

Daniel: hvorfor ikke? Hvis bilen soter mer uten dem  er det jo greit å ha dem i. Og de nyere er vel ikke så dårlig som de første utgavene.

Johanngj: Joda, har jo tilgang til en autel maxidas og har bestilt en carly, så muligheten er jo tilstede for å sjekke.  Så på bildene fra turen sist, og trykket var vel ca 120mBar ved 2000 rpm. Og hvis jeg gir full gass kommer det opp mot 450-500 mBar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, want850 skrev:

Daniel: hvorfor ikke? Hvis bilen soter mer uten dem er det jo greit å ha dem i. Og de nyere er vel ikke så dårlig som de første utgavene.

Fordi de er kjent for å knekke og havne nedi motoren og skape dyre skader.

Har ikke hørt noe om at fjerning av de skaper mer soting. Min motor kom originalt uten swirlflaps og den soter ikke noe spesielt. Og det er uten DPF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel, ja har fått med meg det. Men var ikke det de første utgavene? Etterhvert ble de større og bedre ettersom jeg har skjønt..?

At din motor kom uten og ikke soter mye, trenger ikke bety det samme for min. Jeg regner med at innsuget er annerledes, og uten å si det for sikkert, så regner jeg med at ditt innsug bare har en kanal, der mitt har to, hvor flapsene styrer det ene.

Jeg vet ærlig talt ikke, men fra amerikanske forum har jeg fått med meg at en del registrerer hyppigere regenereringer etter at de har fjernet flapsene. Samt at det ble lengre mellom dem etter at de satte flapsene inn igjen, noe som kan tyde på at motoren soter mer uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...