ErikBR94 Skrevet Desember 19, 2018 Share Skrevet Desember 19, 2018 Hei folkens. Har en F31 2013 mod, stasjonsvogn. Hadde bilen på verksted i juni hvor brekket ble strammet etter. Føler det alt nå begynner å bli dårlig, tar lite. Går brekket på disse bila på egen trommel eller på skiva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 19, 2018 Share Skrevet Desember 19, 2018 Bremsebånd inni bremseskiven som blir presset ut mot skiven. Kan være det begynner å bli lite belegg igjen på båndene? Hvis ikke så er det bare å justere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sneeker Skrevet Desember 29, 2018 Share Skrevet Desember 29, 2018 Trodde og tror fortsatt at de fleste hånd-bremsesko eller klosser er selvjusterende idag. Ser stadig at verksteder/merkeverksteder strammer på virer osv for å få sterkere håndbrems i øyeblikket. Tror flere av disse ikke aner hva de holder på med dessverre..... Justeres vire i typisk null til en mm slakk så fikser det meste seg selv som regel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Desember 29, 2018 Share Skrevet Desember 29, 2018 (endret) Ikke selvjustering på bremseskoene til bmw det er ‘’justeringsskrue’’ mellom skoene. Bmw e6x har selvjustering av wire. Grunnen til at mange verksteder styrer med wire er jo stort sett for å slakke opp før du strammer opp bak. Og strammer opp slakk i wire etterpå. Ihvertfall der jeg jobber. Mange uvitende som strammer wire for og få bedre brekk. Endret Desember 29, 2018 av MariusE34tds Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opo Skrevet Desember 30, 2018 Share Skrevet Desember 30, 2018 46 minutes ago, MariusE34tds said: Ikke selvjustering på bremseskoene til bmw det er ‘’justeringsskrue’’ mellom skoene. Dette er helt riktig. Litt OT, men Interessant at kundemottaker ved forhandleren jeg nylig kjøpte min F31 bestemt hevdet at bilen hadde selvjusterende håndbrekk da jeg klaget på lang vandring/dårlig virkning... Har i ettertid funnet ut at dette ikke stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Desember 30, 2018 Share Skrevet Desember 30, 2018 Han har sikkert tenkt på f11 og etc som har elektronisk håndbrekk😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå