Gå til innhold

Håndbrekk på F31, trommel eller skive?

ErikBR94
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Trodde og tror fortsatt at de fleste hånd-bremsesko eller klosser er selvjusterende idag. Ser stadig at verksteder/merkeverksteder strammer på virer osv for å få sterkere håndbrems i øyeblikket. Tror flere av disse ikke aner hva de holder på med dessverre..... Justeres vire i typisk null til en mm slakk så fikser det meste seg selv som regel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selvjustering på bremseskoene til bmw det er ‘’justeringsskrue’’ mellom skoene. Bmw e6x har selvjustering av wire. Grunnen til at mange verksteder styrer med wire er jo stort sett for å slakke opp før du strammer opp bak. Og strammer opp slakk i wire etterpå. Ihvertfall der jeg jobber. Mange uvitende som strammer wire for og få bedre brekk.

Endret av MariusE34tds
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, MariusE34tds said:

Ikke selvjustering på bremseskoene til bmw det er ‘’justeringsskrue’’ mellom skoene.

Dette er helt riktig. Litt OT, men Interessant at kundemottaker ved forhandleren jeg nylig kjøpte min F31 bestemt hevdet at bilen hadde selvjusterende håndbrekk da jeg klaget på lang vandring/dårlig virkning... Har i ettertid funnet ut at dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...