Gå til innhold

Felgtips 8,5x19" et38-43


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, noen som vet om noe bra? Vurderes på e61 med original et43.

Ønsker 4 like felger for å slippe stjernemerking med xdrive. Så hvis man tar fra X modeller eller 3 serie som er ganske like på innpress, så får man ofte bredere bakfelger, spesielt med msport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lar det jo stå temmelig åpent her da. Prisklasse? Original/ettermarkeds? Sort, gull, gunmetal? kantfelg? konkav felg? Mange eller få eiker? osv.

Zito WP 111 er en flott (synes jeg) konkav felg som er billig. Finnes i flere farger og i 8,5x19" - ET35 og 45.

Skal du opp i prisklasse er valgmulighetene flere. Mange dyre felger kan nærmest skreddersys. Så det koker ned til preferansene dine, og lommeboken din.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig :) noen flere preferanser:

Maks 10k.

Sølv eller gun metal farge

Må være konkav, selv om det er vanskelig med ET over 35.

Liker få eiker og clean look. Men zito er en av de bedre med flere eiker. Problemet er at mange har dem, og man ser det er en ettermarkeds felg. Noe fra bmw sortimentet er derfor å foretrekke, men ikke et must.

Eksempler på bmw felger som går an; Style 191, 311, 313 og 230

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer med da. budsjettpakke altså. helst konkav, få eker, og original(ish) design.

Dekk24 selger en billig felg som heter Khan Concave V5. kjenner ikke kvaliteten, men felgen ser fin ut. Tror forresten også GS har en felg som ligner denne. (IFG50?)

 Ellers har MAK noen dobbelt-eikede felger som har litt OEM-preg. For eksempel denne også fra Dekk24, men mange selger MAK.

 

Lykke til. Gøy å se etter felger, selv om det er budsjettpakke det er snakk om .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill :)

budskjett er det kanskje for noen. Ikke for meg. Alltid funnet rimelige felgsett på finn/fb. Det å bruke 10k kun på felger er noe råflott i mine øyne, men firstår hva du mener. Drømmen er jo smidde fra Forged wheels eller noe i den duren til 15.000kr per felg. Men ikke til en bruksbil og ikke før jeg er gjeldsfri 😛

v5 og G50 er absolutt innafor de :)

har også sett meg ut 2 stk her;

 

 

 

Screenshot_20181227-195910_Gallery.jpg

Screenshot_20181227-195856_Gallery.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en bruksbil er det begrenset hvor dyre felger jeg gidder å sette på, og 10k er absolutt penger det og. Det er omtrent det nivået jeg legger meg på selv når det skal handles, så vi er på nett der. Klarer du atpåtil å finne noe pent brukt (ofte er det mye kantkjøring dessverre), så kan du få ekstra mye for pengene om du er heldig. Innimellom finner man folk som selger strøkne originalsett uten å skjønne hva slags verdi de sitter på.

En kollega har MAK Munchen på sin E61. Fine felger, men de er nesten flate da. Ikke mye konkavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...