Gå til innhold

Girkasse problem??


Margeir
 Share

Anbefalte innlegg

La meg først bare si øøøøøøøøøøøøøøøøøøø!!!!

Har fått opp 2 ganger nå "trans. failsafe program" i dashbordet, det har kun kommet når jeg skal gire ned fra 6 gir for å kjøre forbi, lest av feilen og fått disse opp 

IMG_20181227_182052.thumb.jpg.e899dcd2fabc857f70b40fb1d2ede7ee.jpg

IMG_20181227_182219.thumb.jpg.45c301509493d10132a7a41d7bead28a.jpg

IMG_20181227_182224.thumb.jpg.b53a08e0898aa92da5d80a0eafc7cf7f.jpg

Sendte mail til ett girkasse verksted og dem mente at hele kassa måtte overhales for den nette sum av 43.750,-

Så mitt spørmål er burde jeg få en second opinion? Eller må den overhales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om? Jeg hadde samme feilmelding når det ble giret fra 1 til 2 gir. Og noen ganger i 5 gir ved litt belastning. Det var i mitt tilfelle mechatronic enheten som trøblet. Hvis det er det i ditt tilfelle også så tror jeg kanskje Rats er litt rimeligere enn Bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Evopower skrev:

Hvilken bil er det snakk om? Jeg hadde samme feilmelding når det ble giret fra 1 til 2 gir. Og noen ganger i 5 gir ved litt belastning. Det var i mitt tilfelle mechatronic enheten som trøblet. Hvis det er det i ditt tilfelle også så tror jeg kanskje Rats er litt rimeligere enn Bavaria.

2004 modell X5 faclift utgaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 13.49, Evopower skrev:

Hvilken bil er det snakk om? Jeg hadde samme feilmelding når det ble giret fra 1 til 2 gir. Og noen ganger i 5 gir ved litt belastning. Det var i mitt tilfelle mechatronic enheten som trøblet. Hvis det er det i ditt tilfelle også så tror jeg kanskje Rats er litt rimeligere enn Bavaria.

hvor mye kom den reparasjonen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter masse googling og lesing har jeg en liten teori.

Dem som hadde bilen før meg kjørte maks 7000km i året, bilen sto veldig mye stille i en garasje.

Så min teori er at oljen har satt seg litt i bunnen og ikke får smurt godt nok, bilen girer fint i alle gir og drar godt i alle gir ikke noe sluring som om en utslitt clutch.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...