Gå til innhold

Hva betyr denne feilkoden?


Bowiitz
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, ///M-ini95 skrev:

Står jo vannventilen, men den viser også til mange andre ting som gjør det ennå vanskeligere å forstå hva som er problemet. Sliter bilen med oppvarming av kupe eller annet AC/varmeannlegg? 

Hvilken bil er det snakk om? :)

 

Ja, er derfor jeg tenkte kanskje noen andre hadde hatt samme kode og kunne si hva problemet deres var. 🙂 

Er en 318ci 1999 M43. Når jeg starter og kjøre fungerer varmeapperatet som det skal i kanskje 45-60 min før det begynner å komme bare kaldluft selvom den står på feks 25 grader. Skrur da opp varmen et par grader, og da blir det varmt igjen. Etter en liten stund begynner det å komme kaldluft igjen. Slik fortsetter det helt opp til 30-32 grader da det bare kommer varmluft uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo nesten litt ut som vannventilen ikke gjør jobben sin når den oppfører seg slik + at du har feilkode på den. 

Ville prøvd å bytte den, er masse info om dette på flere e46 forum. Ikke er det en dyr del heller.

Edit:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-318ci-cou/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/B10uiEB

 

Husk å lufte systemet skikkelig etter bytte, ellers vil du ikke få noe varme. 

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

En enkel test er å se om det blir varmt når kontakten er av til vannventil. Da skal den stå på maks varme hele tiden.

Tusen takk for tips! Skal prøve dette etter helgen! 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...