Gå til innhold

Hjelp med søknad om ombygging.


Kenneth F
 Share

Anbefalte innlegg

Go dag ! 

Har en BMW E46 320 (faceliften) som etterkvart skal bygges om. Og med det så søker jeg litt hjelp anngående søknaden til trafikkstasjon. Har vært innom og snakket med dem og de var forsåvitt positiv til ombygging. Jeg tenker hovedsaklig og bygge om til 330, hente dele bil i Sverige og momse inn for så og flytte over motor/ driverk/bremser osv. Trafikkstasjonen sier at det er bare og komme med begge bilene på visning før ombygging så de kan dokumentere at bilene er det jeg sier at de er. Og for så og sende en skriftelig søknad. Ønsker litt input på hva som burde stå i denne søknaden osv. Alle tips er velkomene !

Også, det jeg har aller mest lyst til er og bygge om til M3. Men jeg har en Touring, er det noen som vet om dette lar seg gjøre av private ? Har sett noen godkjente Touringer men virker som de fleste er bygget opp av firmaer. Noen som har noen tanker osv runt dette? 

 

Har googlet en del, men trenger noe mer konkrekt en det jeg finner der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Statens Vegvesen har ferdige skjemaer for søknad angående ombygging av kjøretøy.

I det skjemaet spør de om alt de trenger av opplysninger i forbindelse med ombyggingen,det er også mulig og endre på ting i løpet av godkjennings prosessen🙂Når du er på visning med de to bilene så vil du få veiledning hvordan prosessen videre vil bli.

Hvis du vil ha spesifikk informasjon om hva du bør ha med i søknaden,så er det blant annet: Informasjon om bilen:fabrikant,modell,type,årsmodell,med eller uten katalysator. Den "nye" motoren:  motorkode,motornummer,slagvolum,effekt i kw,hvilket chassi motoren kommer ifra."Ny" girkasse:produsent og type.Bremser foran/bak:hvilken type,dimensjon bremseskive og bremse caliper,eventuelt delenummer til skive og caliper. Understell foran og bak: opplysninger om hva du skal flytte over av deler i understellet fra 330 over på 320 og hva slags fjærer/dempere du skal bruke.Dekk/felg: Dimensjon foran og bak og eventuelt dekk/felg alternativ 2 til bilen. 

Det er noen få andre punkter i det søknadskjemaet fra Statens Vegvesen,men det er ikke alle punktene du trenger å fylle ut,siden noen av de punktene ikke er aktuelle for denne typen ombygging.Eksempel: I et punkt spør dem om hva slags styringsmekanisme du skal bygge om til mekanisk,hydraulisk,elektrisk osv..Men i dette tilfellet har jo begge bilene servo/hydraulisk styringsmekanisme.

Er sikker noe jeg har glemt,men det er ihvertfall noen stikkord og en begynnelse🙂Har dessverre ikke noe svar på om det er mulig å godkjenne S54 i touring,har sett en registrert touring med S54 for noen år siden,men jeg aner ikke om den var godkjent med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...