Jump to content

Kenneth F

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

About Kenneth F

  • Rank
    Sersjant

Profile Information

  • Kjøretøy
    E60 525D Lci

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja greit å finne ut av det, nå får hun ny turbo, fjerner swirleflaps, fjerner egr og full service så har hun bil en stund till 🤷
  2. Problem funnet, turboen var helt tett. Så den fikk ikke ut eksos rett og slett 🤦
  3. Sant nokk, trenger jo ikke helt ut med den bare for og teste😅
  4. Kompressorhjullet spinner lett på trykk siden, men er i prossesen med å plukke ut turboen så jeg får sett skikkelig på eksos siden (var ikke all verden av plass og se noe nedi der). Blir meget spennede og se hvordan den turboen ser ut når jeg får den på benken.
  5. Åkei, er 05 dette så da er det oppklart 😊
  6. Er ikke DPF på denne(så fremt jeg ikke bommer noe jævlig, men er isåfall første dpfen jeg har sett med kun lamdasonde som går inn på den) , kun katalysator å kun en lamda så går inn på den. Den er uannsett tatt løs fra turbo så turbo ha fri utblås rett til friluft å bilen går fremdeles kun om EGR røret løsnes ifra innsuget så det går til friluft. Tenkte også tett dpf, helt til jeg skulle se på sotnivået å tvangskjøre regen. Men ingen verdier kom opp.
  7. Katalysator løsna jeg når jeg oppdaga at den kun gikk når egr røret var løst. Nytta ikke, gikk fremdeles kun når egr rør va løst, selv med fri utblåsning rett fra turbo. Merka også at det kom vesentlig mer eksos fra egr kjølern en ifra eksos siden på turboen 🤷 Har kjørt envær tenkelig live verdi å test med Ista på bilen, ingen live-verdier som tillsier at noe er galt. Eneste feilkoden som ligger inne på bilen er feil på turbo actuator, en feilkode som var siden hun kjøpte bilen.
  8. Jepp, samme er det samme om intercooler er koblet til eller fra. Uten at jeg forstår hvorfor så virker det ikke som han får eksosen gjennom turboen å kveler seg selv. Så når vi tar av røret på EGRn så får han letta på eksostrykket. Er i prosessen med og plukke ut turboen å se hva som fåregår der. Ja har dette på 525d lcien min åg, men er ikke der på E90en. Den har ikke dpf heller, kun katalysator fant jeg ut idag.
  9. Når vi plukker av røret på venstresiden som kommer fra EGRn, så starter bilen. Så snart vi kobler til egr røret så nekter biln å starte. Ventilen er løs, den er rimelig tung og trykke inn men. Og siden den er vacuum styr prøvde jeg og sette vaccum dirkete på den for og tvinge den åpen. Starter fremdeles ikke. Kun når EGR røret er fysisk løsnet.
  10. Er det ventilen som åpner og lukker for egr eksosn du tenker på? Er eneste ventilen som er i "innugsrøret" du ser rett gjennom den uten med noe spjeld
  11. Oppdatering nr 2. Tatt av eksos så har fri utblåsning fra turbo å ut. Starter fremdeles ikke. Men så snart jeg løsner på røret fra egr kjøler å inn på innsuget så fyrer den. Ventilen til egr på innsuget er stengt. Hvordan i helvete fungerer egr systemene på disse egentlig? Når man fjerner egr så blokkerer man jo disse, skjønner ikke hvorfor den starter når eksos har fri utgang der, men dør så snart den blir stengt.
  12. Oppdatering, bilen starta tvert med innsuged avskrudd. Satte på innsuged igjenn, og startet ikke. Løsna så på røret så går ifra egr kjøler til innsuget, å starta tvert igjenn. Så mistenker at katalysator/partikkelfilter er så potte tett at den kveler seg selv, siden den kom med en gang når dek fikk ut eksos gjennom egrn.
  13. Sjekka å utifra det jeg fant ut så var det 0. Men er enda ny med ista så ikke sikkert det er retr. Kjenner og at det kommer trykk ifra eksos bake når jeg prøver å starte så kan ikke være så tett. Men vurderer og ta av dpf ja.
  14. Tok av gummislangen på insuged og prøvde både med startgass og silikonspray. Ikke antydning till at den ble noe mer startevillig. Syncronisering er OK under kining. Kan det være så høyt baktrykk på eksosen at den kveler seg selv?
  15. Den er godt, skal gi det et forsøk imorgen og se hva som skjer da
×
×
  • Create New...