bogomol123 Skrevet Februar 20, 2019 Share Skrevet Februar 20, 2019 Hei, finnes det noen i Fredrikstad som kan registrere/kode et nytt og større batteri på e60 og fjerne EWS/DME tampering feilen? Hvis jeg forsto riktig så er det 2 moduler som må resettes og synkroniseres slik jeg kan starte bilen. Nå cranke den uten start, på grunn av Ews/dme gikk ut av sync når jeg prøvde å starte bilen på et dårlig batteri. Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 20, 2019 Share Skrevet Februar 20, 2019 Man bør registrere batteri skifte og evt kode nytt type batteri, om det ble satt inn en annen type batteri. Videre må man, om det er dme/ews problem, synke de to på nytt. Alt sammen totalt sett bør ikke ta mer enn 5 minutter for en som kan dette. Man kan bruke INPAog NCS. Men sikkert også ISTA. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bogomol123 Skrevet Februar 20, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2019 3 timer siden, Otis skrev: Man bør registrere batteri skifte og evt kode nytt type batteri, om det ble satt inn en annen type batteri. Videre må man, om det er dme/ews problem, synke de to på nytt. Alt sammen totalt sett bør ikke ta mer enn 5 minutter for en som kan dette. Man kan bruke INPAog NCS. Men sikkert også ISTA. Kunne jeg synkronisert DME og EWS med INPA selv? Hvor kan jeg finne en nøyaktig beskrivelse av prosessen? Kunne du hjulpet meg med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 20, 2019 Share Skrevet Februar 20, 2019 https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=%23&ved=2ahUKEwjR4v-dvMrgAhVhiIsKHR06AKQQwqsBMAB6BAgKEAU&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov&cshid=1550671294056 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 20, 2019 Share Skrevet Februar 20, 2019 Eller kanskje dette https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1536013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bogomol123 Skrevet Februar 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2019 På 20.2.2019 den 6.02, Otis skrev: Eller kanskje dette https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1536013 Takk. Jeg skal prøve. Den installasjons veiledningen av INPA som du har laget, funker det på windows 10 64 bit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 21, 2019 Share Skrevet Februar 21, 2019 Ja, på ALLE Windows etter vista. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 1, 2019 Share Skrevet Mars 1, 2019 Bruk Inpa sin ews funksjon så synkronyserer du lett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bogomol123 Skrevet Mars 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2019 På 21.2.2019 den 10.10, Otis skrev: Ja, på ALLE Windows etter vista. Jeg fikk lånet en kabel med CD og INPA og fikk fjernet EWS og fått startet bilen. Nå gjenstår det bare å kode batteriet. Jeg prøvde å åpne NCS expert men det funket visst kun på 32bit PCer. Hva kan jeg gjennomføre det, annet enn å skaffe en PC med 32bit? Jeg ble fortalt av han jeg lånte kabelen av at jeg kun får bruke kabelen med Bmw tools som er inn på CDen og at det ikke vil funke med noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bogomol123 Skrevet Mars 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2019 Jeg prøver å installere 64bit bmw tools med inpa og ncsexpert fra google driven du la ut, @Otis. Jeg er stuck på denne steppen: "For å kunne kode det chassiset du vil, må du kopiere inn filer fra de respektive «SP-DATENXXX» mappene. Dette gjøres veldig enkelt ved å gå inn på den «SP-DATEN» mappen du trenger, velger mappen «daten», start «laden.bat» og se på at det automatisk går over til rett plass." Jeg har lastet ned SP-DATEN-E60.rar , og inni .rar finner jeg daten også laden.bat . Når jeg dobbelklikker på laden.bat, så kommer det "Enter password for the encrypted file". Hvor finner jeg passordet hen? Må laden.bat oppnes fra .rar filen? Det er ikke noe preview på google drive, så jeg lastet ned .rar. Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 7, 2019 Share Skrevet Mars 7, 2019 Passordet er bimmers.no Du har gjort alt rett så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bogomol123 Skrevet Mars 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2019 (endret) 39 minutter siden, Otis skrev: Passordet er bimmers.no Du har gjort alt rett så langt. Jeg vet ikke hvorfor, men når jeg åpner laden.bat så kopierer den filer til Ncs:daten:e60 , men sammen med den filen så kopierer den 4 bilder fra forskjellige plasser som jeg har på PCen min Og når jeg velger chassis i NCS så står det chassis faulty. Hva gjør jeg feil ?:D Endret Mars 7, 2019 av bogomol123 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bogomol123 Skrevet Mars 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2019 Okay, så jeg extractet .rar og åpna laden.bat og nå kopierte den filene riktig. Men nå står det vin is faulty når jeg velger chassis 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bogomol123 Skrevet Mars 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2019 Kanskje det er noe feil med sp-daten filene til e60? fordi det kommer mange slike feil "nicht gefunden oder fehlerhaft. A_E65CAS" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 7, 2019 Share Skrevet Mars 7, 2019 Du må kopiere sgdat på rett plass og en annen mappe. Står ikke det i manualen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå