Gå til innhold

E60 batteri koding, EWS/DME tampering


bogomol123
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, finnes det noen i Fredrikstad som kan registrere/kode et nytt og større batteri på e60 og fjerne EWS/DME tampering feilen? Hvis jeg forsto riktig så er det 2 moduler som må resettes og synkroniseres slik jeg kan starte bilen. Nå cranke den uten start, på grunn av Ews/dme gikk ut av sync når jeg prøvde å starte bilen på et dårlig batteri.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør registrere batteri skifte og evt kode nytt type batteri, om det ble satt inn en annen type batteri.

Videre må man, om det er dme/ews problem, synke de to på nytt. 

Alt sammen totalt sett bør ikke ta mer enn 5 minutter for en som kan dette.

Man kan bruke INPAog NCS. Men sikkert også ISTA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Man bør registrere batteri skifte og evt kode nytt type batteri, om det ble satt inn en annen type batteri.

Videre må man, om det er dme/ews problem, synke de to på nytt. 

Alt sammen totalt sett bør ikke ta mer enn 5 minutter for en som kan dette.

Man kan bruke INPAog NCS. Men sikkert også ISTA.

Kunne jeg synkronisert DME og EWS med INPA selv? Hvor kan jeg finne en nøyaktig beskrivelse av prosessen? Kunne du hjulpet meg med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 10.10, Otis skrev:

Ja, på ALLE Windows etter vista.

Jeg fikk lånet en kabel med CD og INPA og fikk fjernet EWS og fått startet bilen. Nå gjenstår det bare å kode batteriet. Jeg prøvde å åpne NCS expert men det funket visst kun på 32bit PCer. Hva kan jeg gjennomføre det, annet enn å skaffe en PC med 32bit? Jeg ble fortalt av han jeg lånte kabelen av at jeg kun får bruke kabelen med Bmw tools som er inn på CDen og at det ikke vil funke med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å installere 64bit bmw tools med inpa og ncsexpert fra google driven du la ut, @Otis. Jeg er stuck på denne steppen:

"For å kunne kode det chassiset du vil, må du kopiere inn filer fra de respektive «SP-DATENXXX»
mappene.
Dette gjøres veldig enkelt ved å gå inn på den «SP-DATEN» mappen du trenger, velger mappen
«daten», start «laden.bat» og se på at det automatisk går over til rett plass."

Jeg har lastet ned SP-DATEN-E60.rar , og inni .rar finner jeg daten også laden.bat . Når jeg dobbelklikker på laden.bat, så kommer det "Enter password for the encrypted file". Hvor finner jeg passordet hen? Må laden.bat oppnes fra .rar filen? Det er ikke noe preview på google drive, så jeg lastet ned .rar.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Otis skrev:

Passordet er bimmers.no 

Du har gjort alt rett så langt.

Jeg vet ikke hvorfor, men når jeg åpner laden.bat så kopierer den filer til Ncs:daten:e60 , men sammen med den filen så kopierer den 4 bilder fra forskjellige plasser som jeg har på PCen min :D Og når jeg velger chassis i NCS så står det chassis faulty. Hva gjør jeg feil ?:D

Endret av bogomol123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...