Gå til innhold

Hjelp til å tolke feilkoder


Simenbarstad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har idag tatt diagnose av min 1996 528i enkelvanos.

fikk opp tre feilkoder:

 

transmission / getriebe g2

000013

:asc interface / solenoid shiftlock / asc controls / door contact / control shiftlock

 

og 

000027

:rigth wheel speed front /hydraulic temperature 

 

og 

Kombiinstrument

0000bf

:IKE EEPROM error, coding error / incomplete / checksum error / KOMBIR40 EEPROM, coding error / incomplete / COMBINED EEPROM checksum one wrong coding incomplete / IKE EEPROM error, coding error / incomplete / COMBINED EEPROM error, coding error / incomplete

 

verdt å nevne instrumentpanel har pixelfeil. Eller er bilen tigth og fin og kjøre og girer som den skal, ikke noe å si på girkassen.

 

har googla hodet av meg men kommer ingen vei med det... er ganske fersk på dette så håper noen her kan hjelpe meg.

 

mvh

66E336E6-A894-4699-A9A7-DD1B03EE2595.jpeg

C2963C69-FAA9-47AF-A77F-91D042CCBFB5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar,  det viser ingen varsellamper, de kommer på som normalt ved tenning på... men når bilen går så piper de endel og jeg får ikke sett i speedometer hva det er, pga pixelfeil, derfor jeg tok diagnose... 

Noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står "coding error/incomplete", feil på EEPROM osv. Jeg byttet til Alpina instrument på min tidligere E39 og jeg mener å huske at jeg hadde samme feil. Total programmering med ISTA/P løste problemet, men da må du slette EEPROM først.

 

C2963C69-FAA9-47AF-A77F-91D042CCBFB5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lagunilla skrev:

Står "coding error/incomplete", feil på EEPROM osv. Jeg byttet til Alpina instrument på min tidligere E39 og jeg mener å huske at jeg hadde samme feil. Total programmering med ISTA/P løste problemet, men da må du slette EEPROM først.

 

C2963C69-FAA9-47AF-A77F-91D042CCBFB5.jpeg

Hmm okey, har ikke hatt bilen så lenge så ble litt usikker... men kan jo vere verdt ett forsøk det du sier!😃

men denne girkasse feilen har du noen formening om det?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Simenbarstad skrev:

Hmm okey, har ikke hatt bilen så lenge så ble litt usikker... men kan jo vere verdt ett forsøk det du sier!😃

men denne girkasse feilen har du noen formening om det?

mvh

Veldig usikker. Carly tolker ofte feilkodene feil . Har du annet utstyr? Hvis ikke så kan du sjekke her om noen bor i nærheten av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, lagunilla skrev:
1 minutt siden, lagunilla skrev:

Veldig usikker. Carly tolker ofte feilkodene feil . Har du annet utstyr? Hvis ikke så kan du sjekke her om noen bor i nærheten av deg.

Har desverre ikke det for hånd, men har flere kompiser som har andre merker utstyr så skal prøve hos de! Takk for svar!😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...