Gå til innhold

Hjelp til koding av i3


stiann
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Det skal være mulig og gjøre det. Det kan gjøres med Esys. Har ikke fått rotet meg til å sette meg inn i det ennå.

Har tenkt å gjøre det samme med min i3.

Så hvis det er noen som har Esys og kan kode, så skal det gå greit. Hadde hele oppsettet for hvordan liggende et sted, skal se om jeg finner det.

Endret av p11gt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optional: Raise Threshold for TJA Speed
By default, TJA is capped at ~35mph, this can be increased slightly in eSys. Note speeds higher than 45MPH can be a bit jerky on the steering wheel

SAS module
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung - set to "keine Einschraenkung"

To disable TJA Max Speed
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh - change hex value to "63" (0x63 = 99 in decimal = 99kmh). You can change hex value to whatever you want to. Default setting is 60KMH.

SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph - change hex value to "3E" (0x3E = 62 in decimal = 62mph). You can change hex value to whatever you want to. Default setting is 35MPH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette bryter garantien da det er en sikkerhetsfunksjon. Har selv fått meg en ny i3 nå og det og irriterer meg litt men rattet blir faktisk veldig hakkete da dette ikke er noe fullverdig autopilot. Tror bilen også kommuniserer med navigasjonen for å faststille om veien er klassifisert som motorvei eller ikke. Begge ting skal også kunne kodes med Carly men jeg gjør det ikke grunnet garantien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, quandt1960 skrev:

Husk at dette bryter garantien da det er en sikkerhetsfunksjon. Har selv fått meg en ny i3 nå og det og irriterer meg litt men rattet blir faktisk veldig hakkete da dette ikke er noe fullverdig autopilot. Tror bilen også kommuniserer med navigasjonen for å faststille om veien er klassifisert som motorvei eller ikke. Begge ting skal også kunne kodes med Carly men jeg gjør det ikke grunnet garantien. 

Omtrentlig samme som G31 oppfører seg det. Det er heller ingen fullverdi autopilot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...