soundboy Skrevet Mars 6, 2019 Share Skrevet Mars 6, 2019 Hei... Er det noen som kan kort forklare hvordan fremgangs måten på denne modellen typen. Litt usikker hvilken motortype.. M47 ? I følge reg nr så er det reim nr : 6PK X2080 , ingen andre typer (kilde GSbildeler). MEN fant tre andre typer størrelser på bildeler.no Blitt byttet så langt strammerhjul , løpehjul også skal begge reimer byttes. (vifte+ AC) Vi får rett og slett ikke på den viftereim i det hele tatt...!! Presser ned strammerhjul , men forsatt er for stramt til å settes på! Mangler vel ca 3-5 cm til å tre over på servopumpe reim hjulet. Er det noe VI HAR GLEMT HER??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mars 6, 2019 Share Skrevet Mars 6, 2019 (endret) På min m47 klarte jeg å presse strammemekanismen nok tilbake ved å bruke en 3/8" forlenger og legge press på den. Kilte den inni et firkantet søkk/hull på toppen av strammeren. Men du kan også sette umbracopipe m/skralle på bolten på strammeren mener jeg, og bøye den greit tilbake på den måten. Servoreima krever et lite spesialverktøy da den ikke har strammer Søk bmw m47 power steering belt special tool, eller bmw strech belt special tool. Eller se link under: http://www.otto.ie/stretch-belt-theres-a-tool-for-that/ Endret Mars 6, 2019 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 6, 2019 Share Skrevet Mars 6, 2019 Du følger denne manualen ja? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525d-tou/repair-manuals/11-engine/11-28-drive-belt-with-tensioning-deflecting-element/BviWVc9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Mars 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2019 10 timer siden, Otis skrev: Du følger denne manualen ja? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525d-tou/repair-manuals/11-engine/11-28-drive-belt-with-tensioning-deflecting-element/BviWVc9 Takk, skal følge den. Må få til slik at reima kommer seg over på servo reim hjul.. Her liksom problemet ligger selv strammeren holdt igjen helt nede med skralle/pipe 23. Har jo klart på en måte fått "skadet/sår" litt på kanten av plasthjul på strammeren innsiden. Kommet for tett en kant et sted.. Tror går fint likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 7, 2019 Share Skrevet Mars 7, 2019 Normalt sett så pleier ihvertfall jeg å ta av reima på strammeren først, det er jo ingen kant på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Mars 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2019 Ok. Har aldri tatt av reima vi, den røk av under kjøring rett før hjemmestedet (flaks🙄😊) av og lå igjen flere biter i motorrommet. Så derfor ikke funnet hvordan det gjøres. Aldri hatt problemer med dette på de bilene har hatt inkl E39 som er enkelt. Av og på.. Men her E60/61 møtt på litt utfordringer 🙄😣 Det ble prøvd å sette på alt andre steder, å tok et hjul uten kanter, fikk heller ikke på plass ved denne metoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 7, 2019 Share Skrevet Mars 7, 2019 Så du forsøker å montere? Og den passer ikke? Da har du enten feil type reim, eller så monterer du den feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Mars 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2019 2 minutter siden, Otis skrev: Så du forsøker å montere? Og den passer ikke? Da har du enten feil type reim, eller så monterer du den feil. Stemmer. Prøver å sette på plass nye reim. 6PK 2080 er det man fikk om på gsbildeler. Fins ingen andre reim valg hos dem. Siden da ikke vet type motor nr er, denne har da servopumpe på toppen og dynamo under. Hvilken reim bane skal man bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 7, 2019 Share Skrevet Mars 7, 2019 Men i alle dager da, svaret ligger jo i innlegg nr 3 lenger opp. Men jeg limer inn linken på nytt; https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525d-tou/repair-manuals/11-engine/11-28-drive-belt-with-tensioning-deflecting-element/BviWVc9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Mars 7, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2019 Status : Helt håpløst, umulig å få på reima. Enda da strammeren er helt nede, så mangler det en del for å få på reima på plass. Minst 5cm, reima (dayco) er ikke noe i grad strekk bar i det hele tatt. Løphjulet på strammer ble ødelagt til slutt, må bestille ny igjen. Mistanke om feil type reim, skal heller ha 2160 og ikke 2080. Motortype : M57-TUD25 som bilen har. Disse oppgitte mål : Gsbildeler : kun 2080 Koed : 2080 og 2160 Mekonomen : 2080 og 2160 Kanskje den hos gsbildeler er litt flexi og kan strekke litt på.?! Siden dem kun selger en type størrelse her. Skal ringe dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 7, 2019 Share Skrevet Mars 7, 2019 Høres ut som du har feil reim, den andre er 8 cm lengere så... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Mars 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2019 9 timer siden, Otis skrev: Høres ut som du har feil reim, den andre er 8 cm lengere så... Tja, si det. GSbilder sier at kun 2080 som er riktig i følge dem. Klarer ikke å gi meg klart svar hvorfor det sitter 2 stk løpehjul på 70mm / 80mm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundboy Skrevet Mars 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2019 Løpehjul nr 9 har vi ikke.. Kun nr 7. 7 (70mm) 9 (80mm) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 8, 2019 Share Skrevet Mars 8, 2019 (endret) Det er slik at de som har Dynamic Drive skal ha 2160mm belte. Har du dobbeltsjekket at du har lagt reimen slik den skal ligge? Endret Mars 8, 2019 av Otis skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 8, 2019 Share Skrevet Mars 8, 2019 (endret) I tillegg så skal du ha nr 9 om du IKKE har dynamic drive. Endret Mars 8, 2019 av Otis skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå