Gå til innhold

BMW E46 316i pisser kjølevæske


Alex1hw
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Har en 316i som i dag pissa ut så og si all kjølevæska som var på den da jeg parkerte den hjemme. Den har brukt litt kjølevæske før, men det har vært såppas lite at jeg har måtte fyllt på litt annenhver måned. Men i dag da jeg gikk ut av bilen så jeg en stor blå flekk av kjølevæske under bilen på siden ekspansjonstanken ligger. Var delvis vanskelig å se hvor det hadde kommet i fra, noen som har noen formening om dette? Ekspansjonstanken er vel et kjent problem på disse, men er det noen andre muligheter? Varsellyset til ekspansjonstanken har vært litt av og på, men det var av hele veien på turen hjem. 

Vil helst ikke bruke for mye penger i bilen da det er en winterbeater kjøpt til vrakpant :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok jekke opp bilen og feilsøke hvor lekkasjen kommer ifra,eller om du eventuelt kan se det fra toppen av motorrommet,lettere å se med godt arbeidslys.Hvis det kommer ifra den siden hvor ekspansjonstanken er,så lønner det seg å sjekke den slangen som går inn på ekspansjonstanken. Sjekke at den ikke har løsnet delvis av eller har sprekk/morknet. Hvis ikke,sjekk selve tanken og de andre kjøleslangene i det området.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar. 

Fikk tatt meg en liten titt under før jeg dro på jobb i dag, og helte på litt mens jeg så under bilen. Etter jeg hadde heldt på en viss mengde begynte det å renne litt ned i fra det som kunne se ut som tappeskruen? til ekspansjonstanken. Den var iallefall blå. Prøvde å skru til den, men kom ikke så godt til. Kunne likevel virke som skruen satt godt. Men det som var litt vanskelig var å se om det rann nedfra tanken og at det bare drapp i fra den ettersom det var det nederste punktet.  Eller om det lakk fra skruen i seg selv. 

Får mulig tid til å ta ut tanken senere i dag eller i morgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...